חדשות בעולם

הישג דיפלומטי גדול לישראל: מדינה נוספת לא תתמוך בהחלטות אנטי ישראליות באו"ם

מדינת כף ורדה, שממערב לאפריקה, הודיעה לישראל באופן רשמי כי מעתה ואילך לא תתמוך עוד בהחלטות אנטי ישראליות במוסדות האו"ם

  • י"א אב התשע"ז
הנשיא ז'ורז'ה קרלוש דה אלמיידה פונסקההנשיא ז'ורז'ה קרלוש דה אלמיידה פונסקה
אא

על פי פרסום בעיתונות המקומית בכף ורדה, הנשיא ז'ורז'ה קרלוש דה אלמיידה פונסקה, הנחה את שגרירו באו"ם שלא להצביע נגד ישראל בנושא כלשהו, זאת בניגוד להחלטות שהתקבלו בעבר בארגון הבינלאומי.

בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו קיבלו את ההודעה בסיפוק, כיוון שהיא מוכיחה על שיפור מעמדה של ישראל בעיני העולם. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת נשיא כף ורדה. זאת תוצאה של פעילות מדינית אינטנסיבית של ישראל באפריקה".

יצוין כי בעבר היו מקרים חריגים שכף ורדה נעדרה מהצבעות קשות לישראל ואולם בדרך כלל המדינה תמכה בהחלטות אנטי ישראליות, כפי שהיה מקובל אצל רבות ממדינות אפריקה.

יצוין כי לפני כחודשיים נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא כף ורדה במונרביה בירת ליבריה במסגרת ועידת אקוואס. בליבריה ערך ראש הממשלה מרתון פגישות עם 12 מנהיגים אפריקאים ביום אחד וגורם במערכת המדינית אומר כי "ההשתתפות באותה ועידה תרמה המון למעמד ישראל במערב אפריקה".

בכל הפגישות שערך נתניהו, הוא העלה את בקשתו לחדול מתמיכה אוטומטית בהחלטות אנטי ישראליות. שגריר ישראל, פול הירשון, קיבל כבר באביב השנה הבטחה כי כף ורדה תשנה את דפוס ההצבעה באו"ם, ואולם ההחלטה הרשמית פורסמה כבר כעת.

תגיות:או"םשגרירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה