מעניין

מחקר חדש: עוזרת בית תשמח אתכם יותר מכל חפץ שתרכשו

מחקר אמריקאי חדש מצא כי הדרך להוציא כסף באופן שישמח אותנו היא לרכוש לעצמנו יותר פנאי

  • ד' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איך כדאי להוציא כסף כדי להעלות את רמת האושר שלנו? מחקר חדש של אוניברסיטת קולומביה הבריטית ובית הספר לעסקים של הרווארד מצא את התשובה. לא, הגאדג'ט החדש לא באמת ישמח אתכם לטווח הארוך, ואפילו החלפת כל הריהוט בבית היא לא התשובה. אם אתם רוצים להוציא כסף באופן שישפיע בצורה המשמעותית ביותר על הרווחה שלכם – השתמשו בכסף כדי לקנות לכם יותר זמן פנוי.

"אנשים ששוכרים עוזרת בית או משלמים לילד של השכנים כדי לכסח את הדשא אולי מרגישים שהם עצלנים", אומרת החוקרת הראשית פרופסור אשלי ויליאמס. "אבל תוצאות המחקר ששלנו מוכיחות שרכישת זמן משפרת את רמת האושר האישי באופן משמעותי".

החוקרים בדקו למעלה מששת אלפים בארצות הברית, דנמרק, קנדה והולנד. הנחקרים נשאלו האם האם, ובאיזו מידה, הם השתמשו בכסף כדי לקנות לעצמם יותר זמן פנוי. הם גם התבקשו לדרג את רמת הסיפוק שלהם בחיים וענו על שאלות לגבי תחושות מתח ולחץ.

התוצאה: נסיינים שהוציאו כסף כדי לחסוך בזמן דיווחו על סיפוק גדול יותר בחיים. האפקט הזה היה נכון גם אחרי ששינויי הכנסה נלקחו בחשבון.

"התועלת של רכישת פנאי לא נכונה רק לגבי אנשים עשירים", אמרה אחת החוקרות, הפסיכולוגית אליזבת'  דאן. "חשבנו שהאפקט יהיה משמעותי רק עבור אנשים עם קצת כסף מיותר, אבל להפתעתנו זה היה נכון בכל רמה של הכנסה".

כדי לבדוק האם רכישת זמן אכן משיגה אושר גדול יותר, החוקרים גם ביצעו ניסוי שדה: שישים מבוגרים התבקשו להוציא ארבעים דולר בסוף שבוע אחד על רכישת זמן, וארבעים דולר בסוף שבוע אחר על רכישה חומרית. התוצאות מצאו כי אנשים היו מאושרים יותר כאשר רכשו חיסכון בזמן מאשר כאשר רכשו משהו חומרי.

על אף היתרונות הללו, החוקרים הופתעו לגלות כמה מעט אנשים בוחרים להוציא כסף על רכישות שיחסכו להם זמן. אפילו במדגם של 850 מיליונרים שהשתתפו במחקר, כמחצית דיווחו שהם לא מוציאים שום כסף על מיקור-חוץ של משימות שהם שונאים לעשות.

"על אף שרכישת זמן יכולה לשמש כמתרס מול לחצי העומס של חיי היומיום, מעטים עושים את זה על אף שהם יכולים להרשות לעצמם", אומרת דאן. "מחקר רב מראה שאנשים מפיקים תועלת מרכישת חוויות נעימות כמו טיול נחשק, אבל המחקר שלנו מוכיח שאנשים גם צריכים לשקול לרכוש דרך מילוט מחוויות לא נעימות".

תגיות:עוזרת ביתכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה