חדשות בארץ

כניעה לטרור? גם המצלמות הוסרו מהר הבית

הבוקר מתברר כי הוחלט גם להסיר את המצלמות הקיימות בשטח ההר. המשמעות: שטח ההר יישאר ללא אמצעי האבטחה עד להצבת המערכות החכמות

  • ב' אב התשע"ז
מצלמות המעקב יוסרו (צילום: פלאש 90)מצלמות המעקב יוסרו (צילום: פלאש 90)
אא

מצלמות האבטחה שהוצבו בכניסות להר הבית הוסרו הבוקר, זאת בנוסף למגנומטרים שהוסרו כבר במהלך הלילה.

כזכור, הלילה (שלישי) החליט הקבינט המדיני ביטחוני לקבל את המלצת כל גופי הביטחון ולהמיר את הבידוק של גלאי המתכות בהר הבית בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות. התוכנית תיושם בפרק זמן של עד שישה חודשים ויוקצבו לה 100 מיליון שקלים, כולל מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

הפתרון הטכנולוגי עליו הוחלט בקבינט הוא למעשה שימוש ב"מצלמות חכמות" עם יכולת שיקוף וזיהוי פנים. ההסכמה על הפתרון הגיע לאחר פגישות שערכה המשטרה עם נציגים של ארבע חברות אבטחה מובילות בישראל ובעולם. החברות הציעו פתרונות שכוללים מצלמות שיכולות לזהות אם אדם נושא עליו כלי נשק או מטען חבלה וכן מערכות משוכללות לזיהוי פנים. המצלמות כוללות, בין היתר, מערכות תרמיות. התקנת המערכות יקרה מאוד ומוערכת במאות מיליוני שקלים.

הורדת המגנומטרים והמצלמות לא הוצגה בדיון בקבינט כחלק מעסקה להשבת המאבטח הישראלי וצוות השגרירות מירדן, אולם משתתפים בדיון אמרו שהיה ברור להם שזה חלק מהעניין ושיש גם שיקולים שקשורים להחזרתו המהירה של המאבטח וסיום המשבר עם ירדן.

בתוך כך, הבוקר אמר חבר הקבינט המדיני בטחוני, השר יואב גלנט, בראיון לגלי צה"ל כי הצבת המגנומטרים בכניסות להר הבית היתה שגיאה. "ברור שמבחינת ספיגה, לא ניתן להעביר עשרות אלפי אנשים שלא מוכנים לשתף פעולה דרך מגנומטרים, זה היה ברור מלכתחילה. נעשו שגיאות. מה שחשוב הוא שאנחנו נושאים באחריות קולקטיבית".

תגיות:הר הביתאבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה