חדשות יהדות

פרויקט חדש ומבורך: "בנק תפילין" - תפילין לכל פונה

עם סיום פרויקט "בנק מזוזות", במהלכו נקבעו אלפי מזוזות בבתי יהודים ברוסיה, הכריז השבוע רבה של רוסיה על מיזם מיוחד: תפילין לכל פונה

  • י"ז תמוז התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לאזאר, הכריז השבוע על פתיחת פרויקט חדש ומיוחד: "בנק תפילין" – תפילין לכל פונה. הקמת "בנק התפילין" באה לאחר הצלחת פרויקט "בנק מזוזות" שהצליח באופן לא רגיל, כאשר תומכים רבים נטלו חלק בפעילות הנרחבת לקביעת מזוזות בכל בית יהודי במוסקבה, ומאז פתיחתו זוכו מאות בתים יהודים במוסקבה לקבוע מזוזה בדלתם חינם אין כסף.

מרגש היה להיווכח כי כאשר בעקבות קביעת המזוזות, רבים מהם החלו לקיים מצוות נוספות ולקבוע שיעורים בתורה וחסידות.

ההכרזה על פתיחת הפרויקט נערכה במהלך חגיגת ה'שבע ברכות' המרכזית לבנו של הרב ברל לזר, שהתחתן עם בתו של רבה הראשי של ברלין, הרב יהודה טייכטל,שהקים בברלין מרכזי תורה, חינוך וחסד לאלפי יהודי העיר.

מיד לאחר ההכרזה על הבנק החדש, קיבלו שלושה צעירים יהודים שהתקרבו באחרונה ליהדות – זוג תפילין לכל אחד מהם. השלושה, שנאלצו לשאול מדי יום תפילין מאחרים על מנת לזכות למצווה, הביעו את התרגשותם על כך שיוכלו מעתה להניח תפילין משל עצמם.

יהודים רבים ששמעו על הפרויקט התנדבו לתרום עשרות זוגות לפרויקט החדש, שבעזרת ה' יגרום למהפכה רוחנית בקרב יהדות רוסיה ויסייע ליהודים רבים לשוב אל צור מחצבתם ולשמור את התורה והמצוות.

תגיות:תפיליןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה