חדשות בארץ

עצוב: 17 חברות תחבורה במדינת ישראל מחללות את השבת

חברי כנסת חרדים חשפו מסמך חמור המעיד על כך ש-17 חברות תחבורה בישראל מחללות את השבת ומעסיקות את עובדיהן ביום המנוחה

(פלאש 90)(פלאש 90)
אא

נתונים כואבים שהציגו היום (שלישי) חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, חושפים כי יש בישראל 17 חברות הסעות שעובדות בשבת, ללא כל אישורים חוקיים.

במכתב שהגישו השניים למנכ"ל משרד העבודה והרווחה הם כתבו: "במהלך שישי-שבת-ראשון הקרובים וכן שישי-שבת-ראשון הבאים יש בכוונתם של מפעילי תחבורה ציבורית רבים להעסיק עובדים ביום מנוחתם השבועי, וזאת מבלי שקיבלו לכך היתר". הם גם הדגישו: "אנו תקווה שהדברים שהובאו לידיעתנו אינם נכונים, אולם במידה ויש צדק, אנו דורשים לקיים מבצע אכיפה רחב היקף, בשל ההפרה החמורה של החוק".

לאחר מכן צוינו במכתב 17 שמות של חברות תחבורה מוכרות מאוד, שכאמור, מעסיקות את עובדיהן בעיצומה של השבת.

לדבריהם של חברי הכנסת, כוונתם אינה ספציפית לנהגי החברות, אלא גם לעובדים אחרים. בחלק מהמקרים מדובר ביהודים שמגיעים לעבוד במוצאי שבת, אך מכיוון שהעבודה מתחילה מיד בסיום השבת, הם נאלצים לעזוב את בתיהם עוד לפני צאת השבת ובכך לחלל אותה.

כזכור, אתמול (שני) הודיעו חברי כנסת חרדים כי הם דורשים מראש הממשלה להפסיק מיד את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך. השר ליצמן הודיע: "אם יימשכו חילולי השבת בעבודות חיזוק התשתיות, לא נוכל להמשיך  לשבת בממשלה". דרעי הוסיף: "הלב שלנו נקרע, במדינת ישראל הפכו את השבת ליום תחזוקה ותיקון תשתיות".

תגיות:חילול שבתחברות תחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה