פעילות הידברות

ראיון קצר עם הרב זמיר כהן על סבב הכנסים בחו"ל

מזה שנים מפעיל ארגון הידברות רשת מסועפת של סניפים עולמיים, המקשרת בין הקהילות הגרות ברחבי תבל, לבין הארגון העולמי, שבסיסו בארץ הקודש. קבלו ראיון קצר עם הרב זמיר כהן, על הכנס הראשון שהתקיים בחו"ל, על יחס ההלכה ליהודים המתגוררים בתפוצות, ועל חוויה בלתי נשכחת שחווה באחד הכנסים

  • י"א אייר התשע"ז
אא

איזו זכות אדירה היא, הן לבאי הכנסים והן לאנשי הידברות, לזכות ולחזות ביהדות מלבלבת ופורחת בכל קצה של העולם. אנשי הידברות פועלים בהרמוניה, כמו תזמורת מסונכרנת היטב, כשכל אחד פורט על מיתרי לבבות הקהל בכלי המיוחד אותו קיבל לקירוב הלבבות. אולם, גם התזמורת הטובה ביותר בעולם, אינה שלמה ללא המנצח עליה. בהידברות, ללא כל ספק, המנצח הראשי הוא הרב זמיר כהן, שממש כזמיר מכוון הוא את מגוון הכלים לכדי נעימה, שצליליה הערבים נמשכים גם הרבה לאחר שהנגנים מפסיקים לנגן, ושבים חזרה ארצה.

 

כבוד הרב יכול לספר לנו על הכנס הראשון שהתקיים בחו"ל?

"למיטב זכרוני הכנס הגדול הראשון בחו"ל התקיים במיאמי. הגענו לשם צוות קטן מישראל, והופתענו לראות מספר כה רב של ישראלים נוהרים לאולם ענק כדי לשמוע יהדות. רק אז הפנמתי לראשונה את גודל החובה לפעול גם בחו"ל".

 

כיצד ההלכה מתייחסת לנושא של יהודים הגרים בחו"ל?

"כל יהודי הוא יהלום יקר ערך, ללא קשר למקום בו הוא חי, וללא קשר למצבו הרוחני. שהרי ישראל, אף על פי שחטא, ישראל הוא. גם יהלום שנפל ונעטף בבוץ, נשאר יהלום, יש רק לרוחצו ולטהרו במי התורה, וכבר הוא מאיר זורח".

 

הרב יכול לשתף אותנו בחוויה בלתי נשכחת מאחד הכנסים?

"כנס בלתי נשכח היה זה שהתקיים ברומא, בביקור שהסתכם ביום אחד בלבד. הכנס התקיים בתיאטרון גדול ברומא. אולם ענק מלא ביהודים, שישבו והאזינו, חלקם בעברית וחלקם בתרגום סמולטני, להרצאה שעסקה בתורה ומדע, ובחשיבות שמירת המצוות והזהות היהודית. עם בואנו ביקרנו בשער הנצחון של טיטוס, ומשם הגענו להרצות בפני תלמידי ותלמידות התיכון בבית הספר היהודי בעיר. אמרתי לתלמידים: "הגענו לכאן משער הנצחון שבנה טיטוס לרגל נצחונו את עם ישראל, אבל אתם, יהודים הלומדים כאן תורה ברומא, מהווים שער ניצחון נצחי, חי ואמיתי, לנצחון עם ישראל ותורתו, על טיטוס ואליליו. הנה, הוא ותרבותו שקעו בתהום הנשייה, ועם ישראל חי לעד". 

 

אנו שומעים ללא הרף על יהודים רבים סביב העולם, המצפים לבוא הרב, ומצויידים בספרים ובדיסקים שלו. מה לדעת הרב הגורם להצלחה?

"כשאוהבים באמת, כל המחיצות נופלות והלבבות מתחברים".

ואכן, המחיצות נופלות, והאהבה לשליחות מביאה את הידברות לפעול בכל מישור אפשרי בתפוצות, אף לאחר שהשליחות לכאורה מסתיימת, שהרי לעולם היא אינה מסתיימת.

* * *

השליחות של אנשי הידברות להיות חלק ממשהו עצום, להגיע לאנשים שמעולם לא התעניינו בתורה ובמצוות, לקרב אותם לדרך המלך, לייעץ להם... אין ספק שארגון הידברות הוא כעץ שתול על פלגי מים, כשהמים היא תורת אמת השוטפת אותו משורשיו ועד לאחרון העלים, וכל אחד מהתחומים עליהם הידברות חולשת הוא עוד ענף בפאר היצירה.

מי ייתן ועץ זה יזכה להניב פירות מתוקים רבים, ולקבץ את כל באי עולם תחת צילו, באדמת הקודש, היא ארץ ישראל. במסעותיו מוכיח הארגון, כי ליהדות אין דמות או פנים, מגבלה או גוף, אבל בהחלט יש לה כתובת: הידברות. לכל יהודי. בכל זמן. בכל מקום.

אשרי המאמין.

תגיות:פעילות הידברותכנסים חו"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה