סגולות

"אני ה’ רופאך": סגולה מיוחדת, ותפילה לרפואה מהחיד"א - לראש חודש אייר

סגולה מופלאה לראש חודש אייר: ראשי התיבות של חודש אייר הם 'אני ה' רופאך', ומכאן שחודש זה מסוגל לרפואה. מדוע בעצם,  ואיך זה קשור לקבלת התורה? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראשי התיבות של חודש אייר הם 'אני ה' רופאך'. מכאן שחודש זה מסוגל לרפואה. למה דווקא חודש זה מסוגל לרפואה? במקורות מובא כי כשעם ישראל היה במצרים, הוא היה שקוע במ"ט (49) שערי טומאה.

אם היו נשארים שם עוד רגע קט – היו ח"ו נכנסים כבר לשער החמישים של הטומאה, שממנו אין דרך חזרה ר"ל.

אלא שהקב"ה ברחמיו הוציא אותם בדיוק בזמן ממצרים, ומעת היציאה ועד מתן תורה – העביר אותם תהליך של ריפוי רוחני מכל מה שראו, חוו, שמעו ועשו במצרים.

מתי התרחש אותו 'טיפול' רוחני? במהלך חודש אייר, בטרם קיבלו את התורה.

לכן, בחודש זה טוב להתפלל לא רק על רפואת הגוף, כי אם גם על רפואת הנפש ורפואת הרוחניות שלנו – שנזכה לחזור בתשובה, לתקן את מעשינו הרעים ולהיות טובים יותר לה' יתברך – כדי לזכות ולהיות ראויים לקבלת התורה.

סגולה לביטול הדינים ורפואה מהרב שלמה עופר:

טוב לקחת לחם שנותר מהסעודה של אדם ולומר: "הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס וציער אותי, ומבקש מהבורא יתברך שימחל ויסלח לכל מי שציער אותי". ואז יפזר את הלחם לעופות השמיים, ויאמר: "טוב ה' לכל, ורחמיו על כל מעשיו". ובזמן שמפזר את הלחם, יאמר גם את מזמור מ"א בתהילים תוך כדי: 'אשרי משכיל אל דל'.

 

תפילה לרפואה שלימה מהחיד"א הקדוש (רבי חיים יוסף דוד אזולאי):

ריבונו של עולם, ברחמיך תן בנו כוח ובריאות ויכולת מספיק, וחזק ואמץ באברינו וגידינו וגופנו לעמוד על המשמר. ולא יארע לנו שום מחוש ושום כאב, ונהיה שמחים וטובים ובריאים לעבודתך. ותצילנו מכל רע, ותאריך ימינו בטוב ושנותינו בנעימים ומלא שנותינו אורך ימים, ושנות חיים תוסיף לנו לעבודתך.

ובצל כנפיך תסתירנו, ותצילנו לנו ולכל בני ביתנו מכל גזירות קשות ורעות, ונהיה שקטים ושאננים, דשנים ורעננים לעבודתך וליראתך.

תגיות:סגולותחודש אייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה