חדשות בעולם

ר"מ בריטניה בהתבטאות חריפה כלפי ה’לייבור’: "הידרדרתם ובגדתם ביהודים"

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מטיחה ביקורת קשה כלפי מפלגת הלייבור, לאחר שזו סירבה להדיח את ראש העיר לונדון - קן ליווינגסטון, אחרי שהתבטא בצורה אנטישמית. "תראו עד לאן הידרדרתם", אומרת מיי. "בגדתם ביהודים"

קן ליווינגסטון ממפלגת הלייבור (צילום: shutterstock)קן ליווינגסטון ממפלגת הלייבור (צילום: shutterstock)
אא

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, מגנה בחריפות את מפלגת ה'לייבור' - נוכח התעלמותה הטוטאלית מגילויי האנטישמיות שבקירבה. היום (ה') התבטאה מיי בחריפות כלפי ראשי המפלגה, לאחר שזו עברה בשתיקה על התנהגותו האנטישמית של אחד מבכיריה בשם קן ליווינגסטון, וסירבה להוציאו משורותיה. 

ליווינגסטון כבר הושעה אשתקד מהמפלגה, כאשר העז לטעון כי אדולף היטלר אינו אלא 'תומך ציונות נלהב'. במהלך נאומה, התבטאה מיי ואמרה כי "מפלגת הלייבור חשפה השבוע, עד לאיזה עומק היא טבעה. העובדה שמפלגת הלייבור רחוקה מאוד מהבסיס המשותף והמרכזי של הפוליטיקה הבריטית כיום, לא הייתה יכולה להיות ברורה יותר".

לדבריה, "מפלגת הלייבור בגדה בקהילה היהודית בארצנו, בכך שאפשרה לקן ליווינגסטון להתחמק מזה". כוונת הייתה כאמור בנוגע לאמירתו של לינווינגסטון, שגררה השעיה זמנית בלבד, ולא שום סנקציות שליליות אחרות מצד חבריו למפלגה - זאת על אף שאמירתו זו, הביאה את האנטישמיות בלונדון לשיאים חדשים. 

את דבריה אלו אמרה ראש הממשלה לאחר שאתמול (ד') הוארכה השעייתו של ליווינגסטון ל-12 חודשים נוספים, אך מסיבה השמורה עמה - המפלגה עדיין נמנעת מלהדיחו כליל. לדבריה מצטרף גם אפרים מירוויס, רבה הראשי של המדינה, ואומר כי "מפלגת הלייבור שוב לא גילתה רצינות מספקת, בנוגע למיגור האנטישמיות".

תגיות:יהודיםבריטניהמפלגהלייבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה