חדשות בעולם

אחרי 400 שנה: בית קברות יהודי התגלה באיטליה

במשך 400 שנה ידעו יהודי איטליה על כך שקיים בית עלמין יהודי מימי הביניים, אך לא ידעו היכן הוא. בעקבות חפירות להרחבת מבנה נמצאו השרידים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

400 שנה אחרי קבורתם, הובאו היום (שלישי) לקבורה שרידים של 38 יהודים שהוצאו מקברם במהלך עבודות שביצעה רשות העתיקות האיטלקית בשטח שנועד להרחבת מבנה מסחרי.

ההעברה התבצעה בעקבות כך שלפני כעשרה ימים התברר לקהילה היהודית ברומא כי ארכיאולוגים גילו במהלך חפירות שערכו חלקים מבית קברות אבוד ששימש לקבורת יהודים בימי הביניים. במסגרת החפירות נמצאו 38 שרידי נפטרים, והחוקרים ציינו כי הם בטוחים באופן וודאי שמדובר בבית קברות יהודי.

הידיעה על כך תאמה את המידע שהיה קיים מאז ומעולם בנוגע לכך שבמחוז טרסטווייר שברומא יש בית קברות מימי הביניים. אולם במהלך מאות השנים שחלפו מאז לא ידעו היהודים היכן נמצא בית העלמין והדבר נותר בגדר תעלומה. גם כשניסו לחפש את בית העלמין לא היה ניתן למצאו, כיוון שבתקופה מסוימת הורה האפיפיור לקבור יהודים תחת מצבות לא מסומנות בלבד, כך שלא היה ניתן למצוא שרידים מבית העלמין.

היום (שלישי) ביצעה החברה קדישא ברומא ביצעה את עבודת הקבורה, כאשר העבירה את שרידי היהודים לבית העלמין החדש פרימפורטא.

הרב שמואל די סייני, סגן נשיא ועידת רבני אירופה, אמר: "זהו שיעור גדול וחשוב לאומות העולם כיצד יהודים שומרים על כבוד האדם עד שובו לעפרו. אני מברך על שיתוף הפעולה עם רשות העתיקות".

עוד ציין הרב סייני: "מרגע שנודע לנו על התגלית פנינו לרשות העתיקות שהורתה מיד להעביר את השרידים לקבורה. נדרשו מספר ימים כדי לאתר את השטח ולדאוג לגוליסטיקה, והיום הצלחנו להביאם למנוחת עולמים לפי כללי ההלכה, בכבוד ובבקשת סליחה".

תגיות:בית עלמיןאיטליהימי הביניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה