פעילות הידברות

חיזוק מהידברות בקרב נשות התפוצות

מצוות הפרשת חלה היא אחת משלושת המצוות החשובות שקיבלה האשה, במטרה להוריד שפע, ברכה וישועה. כאן בארץ, אשה שמעוניינת להצטרף לערב הפרשת חלה, צריכה רק לבחור במקום שנוח לה. בחו"ל, לעומת זאת, ערבי הפרשת חלה כמעט ואינם מצויים, וכל ערב שכזה מחייה נפשות ממש. קבלו רשמים מאחת הנסיעות של הידברות לחו"ל, במטרה לחזק את נשות התפוצות, עם ענת בן ארי ואוריין יסכה שבת

  • ד' ניסן התשע"ז
אא

כמידי שנה, צוות ארגון הידברות, בליווי מרצי ומרצות הידברות, ובראשם הרב זמיר, יוצאים מתוך מסך הטלוויזיה, אורזים את מטלטליהם, וטסים מסביב לעולם. לעתים אף למקומות קטנים ומרוחקים, שרבנים אחרים לעולם לא יגיעו אליהם, במטרה לחזק, לקרב ולהשפיע. בזכות זאת, מעל 100,000 יהודים מרחבי העולם זכו בעשור האחרון לקחת חלק בכנסים של הידברות.

מצד הארגון, כל נסיעה שכזו כרוכה בהמון משאבים, אך כשיש אהבת ישראל אמיתית, גם השמיים הם לא גבול.

* * *

"לעולם לא אשכח את הכנס הראשון שלי", מספרת ענת בן ארי, אחת המרצות החשובות בארגון. "זה היה בטארזאנה שבארצות הברית. באולם היו 350 נשים וזה הפתיע אותי מאוד. לא ידעתי לקראת מה אני באה. מאז, הספקתי להיות בפלורידה, בניו יורק, בסן פרנסיסקו ובהוואי, ועכשיו ב"ה אני נוסעת לסבב בקנדה".

 

מי הנשים שמגיעות לכנסים הללו?

"אין סוג מסוים של נשים. המגוון הוא עצום וזה מפתיע אותי כל פעם מחדש. בקהל יושבות מתחזקות, חרדיות, בנות ממש בתחילת הדרך, וגם חוזרות בתשובה".

 

יש כנס שזכור לך במיוחד?

"כל כנס הוא חוויה בפני עצמה, אבל היה כנס שזכור לי במיוחד. בכנס המדובר כל המוזמנות הצטיידו בבצק ובחומרי אפייה, והפרשנו ביחד את החלות. זה היה כל כך מרגש לראות את בנות ישראל, על אף היותן בגולה, מתמסרות למצווה, לאמונה ולבורא עולם. מעבר להפרשת החלה היו שירים, ריקודים, ותפילה מרגשת להורדת השפע מלמעלה. זה היה מאוד מרגש לשמוע שהנשים חשות דרכי את ארץ ישראל. הן הרגישו שארץ ישראל מגיעה ממש עד אליהן. הרגשתי זכות מאד גדולה. היה חיבור אדיר עם הבנות, יחדיו פתחנו שערי שמיים ופרצנו את הרקיעים. כל אחת התכנסה במקום בו היא כואבת, בו היא רוצה לגעת, והתפללה להורדת השפע מלמעלה".

 

מה דעתך על עצם רעיון השליחות של הידברות ליהודי העולם?

"אני חושבת שזה רעיון נפלא, כי היהודי נקרא "היהודי הנודד", והוא נמצא בכל מקום בעולם. הרבנים והרבניות הם שליחים טובים לקבצם יחדיו, אבל זו מסירות נפש אדירה. פעמים רבות חברות אומרות לי "איזה כיף לך, את נוסעת לכל מקום בעולם", אבל זה לא פשוט. הנסיעה כוללת ניתוק מהבית, מהמשפחה ומהנוחות. בנוסף, לא קל למצוא אוכל כשר, כי הרי לא מדובר בטיול מאורגן לצרכי הנאה וכיף. זה מסע מפרך בו נוסעים שעות על גבי שעות עם הרכב ממקום למקום, ללא היכרות עם הדרכים. זה לא פשוט בכלל. אבל המטרה של כל נסיעה שכזו היא לעורר לבבות ולקרבם לבורא עולם. להחזיר בנים אובדים ותועים לאבא שבשמיים. מצד יהודי התפוצות יש צמא גדול, ואם התברכנו בשליחות הזו - אשרינו ומה טוב חלקנו. ההשפעה שלנו היא רבה. באחד הכנסים במיאמי, לדוגמא, ישבה בקהל ישראלית לשעבר, העומדת בראש סוכנויות נדל"ן באמריקה. אישה משכמה ומעלה. לאורך כל הכנס ניכר עליה שהיא מתרגשת מאוד. עם סיום הערב, בטרם עזבתי, היא ניגשה אלי עם דמעות בעיניים ואמרה שבעקבות הערב החליטה לעזוב הכל ולעלות לארץ ישראל!".

 

יש סיפור ניסי שתוכלי לשתף אותנו בו?

"תמיד יש ניסים מעל הטבע. זיווגים לרווקות מאוחרת, פריון או פרנסה. אני זוכרת, לדוגמא, בחור יהודי מלוס אנג'לס, שעבר ניתוח לקיצור קיבה ונכנס למצב תרדמת. כל הבדיקות הרפואיות היו גרועות ומצבו החמיר. הטיסו אליו רבנים במיוחד על מנת לברכו, אך דבר לא עזר. באותה עת זכינו לעשות ערב הפרשת חלה לרפואת הבחור. ברכנו אותו וייחלנו לרפואתו במהרה. בערב השתתפו כ-200 נשים. לאחר הפרשת החלה הן נסעו לבית החולים, משחו עליו יין מבורך, ולמחרת בדיקותיו הרפואיות התאזנו פלאים. באותו השבוע הבחור התעורר לחיים ושוחרר לביתו. העדות שלו כתובה אצלי, והוא רק נס אחד מיני רבים, ברוך השם, ושלא ייגמר לעולם".

גם אוריין יסכה שבת (רייס לשעבר), שמעבירה ערבי הפרשת חלה בתפילה ובשירה מרגשת, הספיקה לקחת חלק באינספור כנסים.

 

מה דעתך על מפעל השליחות של הידברות?

"זו יוזמה ברוכה. הידברות בכל מקום. לאן שלא אפנה - אין רדיוס, חלל או פינה שהידברות לא נמצאת בה, בין עם חברות, מכרות או זרות. זו זכות אדירה לקחת חלק במפעל המבורך הזה".

 

שתפי אותנו בחוויה עוצמתית שזכורה לך.

"אני זוכרת באחד הכנסים את הערב האחרון לפני שחזרנו ארצה. הבוקר היה מאוד שמשי כשיצאנו מניו יורק, ובילינו ארבע שעות בדרכים עם פקקים ומבול שתפס אותנו באמצע פילדלפיה. הגענו לכנס סחוטים ומותשים רגע לפני מנחה, אולם, ברגע אחד הורגשה באוויר האחדות, הציפייה לקראתנו והליכוד בקהל. השמענו מוסיקה בעוצמה מסמרת שיער, וכולן קמו, התחבקו ורקדו. זו הייתה העצמה נשית במיטבה, מלאה בעוצמה וברגש. החיבור עם הנשים ייזכר אצלי לעולם.

בנוסף לכך, היה ערב שהוקדש עבור זרע קודש בר קיימא לשתי אחיות מעוכבות פריון. יומיים לפני שחזרנו לארץ התקשרה אלי אחת האחיות וסיפרה ששבועיים קודם אחותה ביצעה בדיקת הריון ותוצאותיה היו שליליות. שישה ימים לפני ערב הפרשת החלה, הבחורה נבדקה בשנית ושוב התקבלה תוצאה שלילית. קרה לנו נס גדול - למחרת הפרשת החלה הלכה האחות מיואשת שוב לבדיקה, אולם הפעם גלתה שהיא הרה! זה היה מרגש, כי במהלך הערב היא הייתה הרביעית לברך - כנגד ארבעת האימהות. היא אחזה ביין הישועות של הצדיק, מרן עובדיה יוסף זצ"ל, ואמרה שהיא מאחלת לעצמה שתזכה להפקד. ברכתי ועודדתי אותה, שכשם שרחל אימנו התעקשה בתפילותיה ונענתה, כך גם היא עוד תזכה, ואכן, תפילתה, ברוך השם, נענתה עוד באותו הלילה".

תגיות:הפרשת חלהפעילות בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה