פעילות הידברות

מותר לגלות: זה מה שמחכה לכם בערוץ הידברות המתחדש

ערוץ הידברות עובר בימים אלו תהליך של התחדשות, ובקרוב תיחשפו לתכניות חדשות ומרתקות. זאביק הראל, המנהל החדש של הערוץ, חושף חלק מהדוגמאות ומבטיח: "יש למה לחכות!"

זאביק הראל, המנהל החדש של הערוץזאביק הראל, המנהל החדש של הערוץ
אא

אם שמות כמו 'כוח 13' או 'החוט המקשר' אינם מוכרים לכם בשלב זה, אתם מוזמנים להכניס אותם ללקסיקון שלכם, כי בקרוב תתחילו לערוך עמם היכרות קבועה. שמות אלו ועוד רבים נוספים, הם שמות של תכניות שעומדות להיות בערוץ הידברות המתחדש.

ערוץ הידברות עובר במשך התקופה האחרונה תהליך של התרעננות והתחדשות. בשיחה עם זאביק הראל, המנהל החדש של הערוץ, הוא מספר כי מאז שנכנס לתפקידו לפני כארבעה חודשים, הוא השתדל לקדם יצירותחדשות בערוץ, וכך הובאה רוח חדשה ומרעננת. "יחד עם הצוות המוכשר ניסינו להטות אוזן ולהקשיב לקהלי היעד השונים שלנו, ומכיוון שיש לנו מגוון של קהלים, השתדלנו שכל אחד יוכל לקבל את מה שהוא זקוק לו, ושהערוץ לא ייתן מענה רק לקהילה מסוימת, אלא לכלל הצופים", הוא מסביר.

ואת התוצאה תוכלו בעזרת ה' לראות בקרוב. "בקרוב יתווספו הרבה תכניות חדשות, עם הרבה צבע וגיוון", הוא מבטיח. מוכנים לשמוע? זאביק חושף בפנינו רשימה חלקית.

כוח 13

התכנית הראשונה שזאביק מספר עליה נקראת 'כוח 13'. "זהו מעין מסע שאנחנו מעבירים בו ארבעה ילדים שנמצאים בשנת הבר מצווה שלהם. ארבעת הילדים יעברו בתחנות המסע כשהמלווה שלהם הוא יובל שם טוב, המוכר בשמו יובל המבולבל. הוא עצמו עבר לאחרונה תהליך של היכרות עם עולם המצוות, ולכן הרגשנו שהוא מתאים למשימה".

והיכן יעבור המסע? זאביק מספר שתחנות המסע עומדות להיות ברחבי ארץ ישראל בכלל וירושלים בפרט, ובנוסף, כל אחד מהילדים יערוך היכרות אישית עם המשפחה שלו ועם המורשת של סבותיו וסבתותיו. מאחר שכל ילד מגיע מרקע אחר זה עומד להיות מגוון ומיוחד. "גולת הכותרת תהיה כאשר יגיע הרגע בו הצופים יחגגו את בר המצווה עם כל אחד מהילדים".

 

החוט המקשר

מה קורה כששלושה כמרים, שלושה טייסים ושלושה מנהלי מחלקות בבתי חולים נפגשים? זוהי לא התחלה של בדיחה, אלא חלק מתכנית 'החוט המקשר' שתתחיל לעלות בקרוב בערוץ.

את התכנית הזו אומר זאביק שהוחלט ליזום מתוך ההבנה שהציבור נהנה מכך שנפתחים בפניו עולמות אישיים, ולכן התכנית תפגיש בכל פעם שלושה אנשים מאותו תחום שעברו תהליך של תשובה, והם ינהלו ביניהם שיח מרתק על העולם בו הם עוסקים – החל מאז שחוו את תהליך התשובה ועד היום. את כל שיחות העומק המיוחדות האלו יוביל השחקן גולן אזולאי.

 

בואו נפתח את זה

תכנית נוספת שעומדת לעלות בקרוב נושאת את השם המאתגר 'בואו נפתח את זה'. התכנית כוללת חיבור מיוחד בין הפסיכולוג ד"ר עודד קרבצ'יק שנפגש עם תיאטרון פלייבק – תיאטרון הבעטלרס.

למרות החיבור ההומוריסטי לכאורה, טוען זאביק שהתכנית עוסקת דווקא בנושאים רציניים מאוד - בבעיות הנפש המצויות בדור שלנו, בין אם בנושאים אישיים כמו חרדות או דיכאונות, ובין אם בבעיות שצצות במערכת הזוגית. "כל תכנית", הוא מוסיף, "תמקד אותנו בנושא אחר, כאשר ד"ר קרבצ'יק יפתח את הנושא, אחר כך הבעטלרס יציגו את זה באופן חי ודרמטי. בהמשך ינסו כולם יחד למצוא פתרון ולהוביל את המטופל דרך דרמה, משחק והרבה צחוק, אל דרך ההתמודדות הנכונה".

 

הלכה למעשה

סדרת תכניות נוספת שעליה מספר זאביק נקראת 'הלכה למעשה'. מדובר במיזם חדש של הידברות בשיתוף קו ההלכה – קו למענה הלכתי הפועל במשך 24 שעות ביממה ומציע מענה חינמי על ידי רבנים במגוון נושאים. "בערוץ אנו עומדים לראיין את הרבנים של הלכה למעשה בהזדמנויות שונות, בעיקר  לקראת חגים ומועדים ובנושאים אקטואליים. הרבנים יעניקו בשידור חי את כל התשובות לכל נושא, כך שכל אחד שיצפה בתכנית ידע איך עליו לנהוג בנוגע לנושאים שונים באופן הלכתי".

 

כשהיסטוריה חוברת ליהדות

התכנית הבאה שעליה מספר לנו זאביק עוסקת בארכיאולוגיה תנ"כית. "מדובר בתוכנית מרתקת ממדרגה ראשונה. אנו בעצם יוצאים מתוך ספריו של הרב זמיר כהן וחושפים הוכחות וממצאים מדהימים מתחת לפני השטח שמוכיחים על ההיסטוריה היהודית ועל מאורעות התנ"ך".

התכנית, לדברי זאביק, תפגיש את הצופים עם עולם מרתק, אליו רק מומחים יודעים להגיע ותעבור במרתפי מוזיאונים ובמקומות חסויים. "לאורך כל התכניות הרב זמיר יעניק את הצד התורני של העניין, ואילו חוקרי שטח יפגישו אותנו עם הממצאים".

 

ויהיו עיניך רואות

ויש גם סדרה דוקומנטרית בערוץ אשר מיועדת למבוגרים ועוסקת בדמויות של רבנים שחיו בעת האחרונה -  הבאבא סאלי, הרבי מקלויזנבורג, ועוד רבים, מכל החוגים והעדות.

"בכל תכנית כזו", מספר זאביק, "נתמקד ברב אחר, ונארח אנשים שזכו להכיר אותו מקרוב  ואפילו היו המשמשים שלו. כך, באמצעות סיפורים קטנים, ננסה להכיר את הדמות הגדולה הזו, בבחינת ויהיו עיניך רואות את מוריך".

 

הכירו את הסטאטוס

הנשים והאימהות שומרות המצוות נושאות עמן לא פעם סיפורי חיים מרתקים העוסקים דווקא בהווי היום-יום. אל העולם הזה מנסים לחדור בערוץ הידברות במסגרת התכנית 'סטאטוס'. "בתכנית נפגוש בכל שבוע אישה אחרת, בעלת עיסוק מעניין, שתציג לנו את ביתה האישי", חושף זאביק, ואף מדגיש: "לא כל הנשים הן נשות קריירה, אבל כולן הן נשים יהודיות שמתמסרות למשפחתן, ויכולות להראות לכולנו איך הן מבטאות את חיי העשייה שלהן באופן יום-יומי. המנחה של התכנית היא דנה ורון, ואני בטוח שהיא תשכיל לשוחח עם כל אישה בנוגע לנקודות העומק הפנימיות שנמצאות מאחורי הקלעים".

 

תכניות ילדים

וגם בגזרת הילדים צפויות להיות הפתעות. "בקרוב מאוד עומדת להתחיל תכנית הילדים 'סופים טובים עם צור'", מבשר זאביק. "מדובר ב'צור משלנו' המפורסם של ערוץ הידברות, רק שהפעם הוא נפגש עם קבוצת ילדים ויחד הם מנסים לבנות סיפור עם כל מיני אפשרויות לסיום ומציעים 'סופים' שונים. כך הם מצליחים לראות איך כל סיפור יכול להגיע לכמה מקומות בחיים שלנו".

תכנית נוספת לילדים שעליה הוא מספר היא תכנית 'כן ולא' - סדרה העוסקת בחידון תנכ''י בהנחייתו של יניב אליהו והפנטומימאי שי שביט בהשתתפות ילדי 'מגדל אור', וכן צפויות להיות תכניות ילדים נוספות.

 

לקראת שבת

ובסיומו של השבוע מצפה הפתעה מיוחדת - התכנית 'אבא של שבת'. "במסגרת תכנית זו", אומר זאביק, "נדון בכל שבוע במאכל אחר שקשור לשבת –  החמין של שבת, הדגים של שבת, ועוד, ועוד. הרב יגאל כהן שישתתף בתכנית יפגיש אותנו עם סקירה רוחנית של מאכלי השבת, ולאחר מכן נתלווה לשף משה מלול שיצא אתנו לשוק וייתן טיפים לבחירת מוצרים לקראת שבת. "בסיומה של התכנית", הוא מוסיף, "נפגוש בכל פעם נגן רחוב אחר ונלמד ממנו פיוט לשבת או שיר חדש שאנו יכולים לצרף לשולחן השבת שלנו, ולבסוף השף משה מלול ייתן לנו מתכון שנוכל להכין לשבת".

 

חיים של יהדות

בנוסף לכל הסדרות, מדגיש זאביק כי בכל שבוע יועלו בערוץ גם כתבות מרתקות ואקטואליות מהשטח, במגוון של נושאים העומדים על הפרק. "אנחנו גם עומדים לפתוח נישה חדשה הנקראת 'הידברות עולמית'. כי כיום הידברות מגיעה לכל קצוות העולם, ולכן אנו מעוניינים להביא מגוון של כתבות על העולם היהודי בכל קצוות תבל, ועל כל מיני דברים מעניינים שמתרחשים אצל אחינו מעבר לים".

ובנימה אישית הוא מוסיף: "הגעתי לערוץ לפני ארבעה חודשים וגיליתי צוות מדהים ומסור, שפחות מתעניין בשעות העבודה ויותר מתעניין בעשייה למען עם ישראל. הצוות מגיע ממגוון רקעים, כל אחד ממקום אחר, וכולם אוחזים במטרה אחת - לקרב לבבות. אולי קצת יומרני לומר את זה, אבל בסופו של דבר אני באמת מאמין שהעולם מחפש את עצמו וככל שיחלוף הזמן כך יהיו יותר ויותר אנשים שיחפשו את הקול השפוי וימצאו אותנו כערוץ מוביל ופורץ דרך של יהדות, וזוהי באמת המטרה שלנו, להמשיך ולהעניק לעם ישראל ולעולם מים חיים של יהדות".

תגיות:פעילות הידברותהתחדשות בערוץ הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה