חדשות בעולם

חוק ה'ברקזיט' עבר אתמול בפרלמנט הבריטי: צפוי לקבל היום את אישור המלכה

תשעה חודשים אחרי משאל העם שהכריע בעד עזיבת האיחוד האירופאי, העניק אתמול הפרלמנט הבריטי תוקף של חוק להחלטה לעזוב את האיחוד

  • ט"ז אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תשעה חודשים לאחר משאל העם שהכריע כי בריטניה תעזוב את האיחוד האירופאי, הצביע סוף סוף הפרלמנט הבריטי בשאלה זו והעניק להכרעה העממית תוקף של חוק. כעת יכולה הממשלה הבריטית, בראשות תרזה מאי, להפעיל את סעיף 50 של אמנת האיחוד האירופאי ולהתחיל את תהליך עזיבת האיחוד. בית הלורדים ניסה לכפות תחילה תיקונים לחוק שיעסקו בזכויותיהם של תושבי האיחוד המתגוררים בבריטניה וכן בזכות להצביע על ההסכם הסופי שיושג עם האיחוד, אבל בית הנבחרים סרב לשני התיקונים, והכשיל את ניסיון הלורדים להציב מכשולים בדרכה של מאי.

החוק צפוי לקבל היום אישור פורמאלי מהמלכה ולהיכנס לתוקף מיידי. ראש הממשלה מאי תוכל אז להפעיל מיידית את סעיף 50, אבל מקורבים למאי אומרים כי היא תמתין עד סוף החודש לפני שתעדכן באופן רשמי את ראשי האיחוד על עזיבת בריטניה את האיחוד. תהליך העזיבה והמשא ומתן לגבי מהות היחסים בין בריטניה לאיחוד האירופאי בעתיד צפויים לקחת כשנתיים.

אחת התגובות הראשונות להחלטה הגיעה מהממשלה הסקוטית, שהודיעה כי בעקבות ההחלטה הסופית לעזוב את האיחוד, תערוך סקוטלנד משאל עם חוזר בשאלה האם להתנתק מבריטניה ולהכריז עצמאות. משאל העם צפוי להתקיים בסתיו 2018. תגובה אחרת הגיעה משוק המטבעות העולמי, שם צנח ערכה של הלירה שטרלינג ב-0.4 אחוזים.

תגיות:האיחוד האירופיפרלמנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה