חדשות בארץ

בעקבות פקקי הענק: תחנת רכבת השלום בת"א תיפתח כבר מחר

תחנת רכבת השלום היתה אמורה להיפתח ביום ראשון בבוקר, אך בעקבות פקקי הענק החליט שר התחבורה להקדים את פתיחתה כבר מחר

  • י' אדר התשע"ז
תחנת רכבת השלום, ארכיון (צילום: פלאש 90)תחנת רכבת השלום, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע עומסי התנועה הכבדים בגוש דן, תחנת רכבת השלום בתל אביב תיפתח כבר מחר בבוקר – כך דווח הבוקר ב-ynet.

שר התחבורה ישראל כץ קיבל את ההחלטה לאחר שרכבת ישראל ציינה כי עבודות הכרייה של הקו האדום מתקדמות בקצב משביע רצון.

הבוקר ואתמול (שלישי) נרשמו פקקים כבדים ברחובות תל אביב, בעיקר בצירים המרכזיים כדרך נמיר, בגין וקפלן. גם שדרות רוטשילד, אלנבי, לוינסקי, הרצל, מלצ'ט, דרך השלום, משה דיין, ויצמן, הרברט סמואל, יגאל אלון, לה-גארדיה, המסגר והחשמונאים היו עמוסים והתנועה הזדחלה. בשל הפקקים העצומים, נוסעים רבים העדיפו לרדת מהאוטובוס ולהגיע ליעדם ברגל.

מאיר חן, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, התייחס בשיחה עם ynet לעומסים בכבישי גוש דן. "הודענו מראש שיהיו פקקים משום שאנשים מעדיפים לנסוע ברכב פרטי. לא הייתה דרמה מיוחדת, גם ככה תל אביב בשעות האלה פקוקה", אמר. "מי שהעדיף לנסוע ברכב פרטי שלא יתלונן, שיבלה יותר זמן על הכביש. מי שהעדיף תחבורה ציבורית הגיע יותר מהר. אי אפשר לייצר פתרונות קסם".

במד"א תיגברו הבוקר את מערך האופנועים והאופניים החשמליים בתל אביב במטרה לא לפגוע בזמני התגובה במקרי חירום, בשל העומס בכבישים.

דובר חברת "דן", איתן פיקסמן, התייחס גם הוא לעומסים הכבדים באזור ת"א ואמר: "אנחנו עובדים בתנאים כמעט בלתי אפשריים במטרופלין הכי עמוס בעולם. זה לא ייאמן - חופרים מלמטה, חופרים מלמעלה. התשתיות מאוד צרות, מאות אלפי רכבים נכנסים לעיר בכל שנה ושנה, והתשתיות לא ערוכות כלל".

ד"ר משה גבעוני, ראש היחידה למחקר תחבורה, טוען כי המצב בכבישי תל אביב בלתי נסבל. הוא מציע להחליט על נתיבים שיהיו רק של תחבורה ציבורית, על מנת להקל על העומסים. "צריך לשנות את החשיבה ולדעת שאם רוצים לקדם פתרון, חייבים לתת עדיפות לתחבורה ציבורית. פשוט להחליט על נתיבים שהם רק של תחבורה ציבורית. זה אומר שיהיו מגבלות על הרכב הפרטי, אבל לא הייתי הולך רחוק עד איסור כניסה לת"א עם רכבים פרטיים", אמר גבעוני.

תגיות:פקקיםתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה