מעניין

רוצים להשיג קידום בעבודה? תתחילו להתבדח

מחקר חדש מצא: עובדים מאמינים שהקולגות ההומוריסטיים שלהם הם יותר בטוחים בעצמם – וגם יותר מוכשרים

  • ז' אדר התשע"ז

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בבית הספר, להיות ליצן הכיתה זו לא בדיוק הדרך להתחבב על המורים או להצליח בלימודים. אבל במקום עבודה, כך מגלה מחקר חדש, חוש הומור טוב מעלה את הסטאטוס המקצועי של העובד וסולל לו את הדרך לקידום. אנשים שנשאלו לגבי חוות דעתם על קולגות שנתפסו כבעלי חוש הומור נטו לדרג אותם כיותר מוכשרים ויותר בטוחים מעצמם מאשר קולגות רציניים יותר.

כמובן, לא כל סוגי ההומור שווים. החוקרים מצאו שמי שמספר בדיחה לא מוצלחת ייתפס אמנם כבטוח בעצמו – אבל לא כמוכשר במיוחד. רק בדיחות מוצלחות, בהן מופעל הומור מתאים לסיטואציה (הומור של גן ילדים לא ממש יעבוד כאן...), יגרמו לשאר עובדי המשרד לראות את המתבדח כמוכשר יותר בעבודתו. לאדם כזה, מצאו החוקרים, יש גם סיכוי גבוה יותר להיבחר לעמדות מנהיגות בעבודה.

"אנשים נוטים לראות הומור כהתנהגות קלת דעת. אבל זה לא כך. הומור זה דבר ממש רציני", אומר מוריס שוויצר, ממובילי המחקר ופרופסור בבית הספר ווארטון של אוניברסיטת פנסילבניה. שימוש נכון בהומור, אומרים החוקרים, בונה מערכות יחסים טובות בין קולגות ובין מנהלים והכפופים אליהם, עוזר לעובדים להשתמש בחשיבה חדשנית, מוריד מתח ולחץ, מעלה פרודוקטיביות וגורם לאנשים במשרד להיות שמחים יותר.

"חברות צריכות לקחת בחשבון את חוש ההומור של המועמדים לעבודה לפני שהם מחליטים את מי מקבל", אומר שוויצר. "בכל חברה יש רשימת תכונות מסוימת שעל בסיסה מקבלים לעבודה, שולחים ללימודים, ומקדמים אנשים. חוש הומור צריך תמיד להיות חלק מהרשימה הזו".

תגיות:קידוםעבודהמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה