חדשות בארץ

מה הקשר בין התינוקת חיה זיסל בראון ז"ל, לבין הבת של ירדנה ארזי?

חיה זיסל בראון ז"ל הייתה רק בת שלושה חודשים, כשמחבל אכזרי שהיה פעיל בארגון החמאס – דרס אותה למוות . בחודש שעבר, פסק בית משפט אמריקאי על מתן פיצויים על סך 178 מיליון דולר למשפחת בראון, אולם מסתבר שהיישום קצת פחות פרקטי משנדמה. ומי ניהלה את התביעה? אלונה זוהר, בתה של הזמרת ירדנה ארזי

חיה זיסל בראון ז"ל חיה זיסל בראון ז"ל
אא

חיה זיסל בראון ז"ל הייתה רק בת שלושה חודשים, כשמחבל אכזרי שהיה פעיל בארגון החמאס – דרס אותה למוות בתחנת הרכבת הקלה שבירושלים. מותה נצרב בתודעה הקולקטיבית, ורבים ייחלו מאז לפיצויים למשפחתה.

ובכן, בחודש שעבר זה קרה. בית משפט אמריקאי פסק כי הוריה של חיה זיסל ז"ל, שמואל וחנה, יקבלו פיצוי על סך 178 מיליון דולר מסוריה ואיראן, שתומכות כספית בפעילות הטרור של החמאס. את תביעת הפיצויים הגיש ארגון בשם 'שורת הדין' – שאותו מנהלת לא אחרת מאשר עורכת הדין אלונה זוהר, בתה של הזמרת ירדנה ארזי.

לא, אין מדובר ב'עוד' משרד עורכי דין, כי אם בארגון שנלחם בטרור, כפשוטו. "כמו השב"כ, המוסד וצה"ל – גם הארגון שלנו נלחם בטרור, ואנחנו עושים את זה בזירה המשפטית", אומרת זוהר בראיון שנעשה עמה ב'לאשה', ומוסיפה כי "אין אף אחד בעולם שעושה את מה שאנחנו עושים. גם לא מדינת ישראל".

במסגרת עבודתה אמונה זוהר על קשר רציף עם עורכי דין מחו"ל, אירוח משלחות וסמינרים של הארגון, הכשרת משפטנים בתחום הטרור ועוד. בכנס מטעם הארגון, בנושא התפר שבין לוחמה בטרור ומשפט, נכחו אנשי ממשל אמריקניים כדוגמת ג'יימס וולסיי – ראש הסי-איי-איי לשעבר, דונלד רמספלד – שר ההגנה לשעבר ואושיות רבות אחרות. "גם הופעות שלנו בתקשורת הן יעד, כי הפעילות שלנו היא גם הרתעתית", אומרת זוהר.  

 

הבעיה היישומית בפסק הדין: "אין לנו קשרים דיפלומטיים עם איראן, ולא נוכל להגיד 'בואו תשלמו לנו'"

אז מדוע לא שמענו עליו עד כה? הסיבה פשוטה: "הלוואי שהייתי יכולה לספר על הדברים המדהימים שעשינו בשנים האחרונות, אבל אנחנו חתומים על הסכמי סודיות ויש לנו בעיה לפרסם את הניצחונות שלנו. אנחנו ידועים בחוגים הנכונים, עושים שיתופי פעולה עם המון גופים וכשמישהו צריך – אין לו בעיה למצוא אותנו", מסבירה זוהר.

לשאלה האם בכלל ניתן לאכוף את פסק הדין שנקבע על ידי בית המשפט האמריקאי, ולחייב את איראן וסוריה לשלם למשפחת בראון את גובה הפיצויים הללו, אומרת זוהר כי השאלה בהחלט במקומה. "אפש לאכוף פסקי דין כאלה. יש לנו גם פסקי דין נגד בנקים ברחבי העולם, והלוואי שיכולתי לפרט יותר. עם איראן כמובן, אין לנו קשרים דיפלומטיים, ולא נוכל להגיד: 'בואו תשלמו לנו', אבל אנחנו כן פועלים לחיפוש נכסים איראניים בעולם, כדי שנוכל להטיל עליהם עיקול ולחלט אותם.

"בשלב זה תפסנו חפצי אמנות איראניים ואנחנו בתהליכי עיקול של בניין בניו יורק, ששייך לאיראן. עכשיו הטלנו עיקול על עסקת מטוסים של בואינג מול איראן וגילינו בית בטקסס, שהיה שייך לבן של השאה האיראני – וגם הוא חולט ומומש".

אז בשורה התחתונה, מה יהא על 178 המיליונים שמשפחת בראון אמורה לקבל? "עכשיו אנחנו משקיעים מאמצים בחיפוש נכסים, כי איראן וסוריה לא ייתנו לנו כסף", מדגישה זוהר.

תגיות:רצחתינוקתחיה זיסלטרורירדנה ארזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה