כתבות מגזין

בלעדי: צפו ב"מעשה מביטחון" מתוך הסרט "סיפורי מעשיות של ר’ נחמן"

צפייה וגם הסבר: "מעשה מביטחון" מתוך הסרט "סיפורי מעשיות של ר' נחמן", בכיכובו של יהודה ברקן

אא
 
הסרט "סיפורי מעשיות של ר' נחמן" מבוסס על ארבעה סיפורים מפורסמים. בימאי הסרט, צבי פישמן, אומר שכל סיפור יכול לעמוד בפני עצמו ולשמש ככלי לעורר דיונים על הנושאים התורניים שיש בסיפור.

פישמן מסביר שב"מעשה מביטחון", המלך טוען שיש לו פחות דאגות מכל אחד אחר. יש לו עושר, כוח רב, והוא מפורסם. בכל זאת בתוכו פנימה הוא מרגיש חלל ריק וחוסר שמחה. לכן אנו רואים שיש לו דאגות, ואף על פי שיש לו את כל "הדברים הטובים" בחיים, אין לו את האוצר הגדול מכולם – השמחה. ע"י ההתרחשויות שקורות בסיפור, רבי נחמן מראה לנו שביטחון חומרי וכבוד אינם המקור לשמחה. הרגשת הריקנות דוחפת את המלך לצאת מארמונו כדי לחפש את מה חסר לו בחייו. הוא מחפש את המפתח שימלא את החלל הריק בלבו ובעצמיותו הפנימית. דרך המפגשים עם המתקן הפשוט, הוא מגלה את סודה של השמחה. הוא מגלה שסוד השמחה והשלמות האמיתית באים עם אמונה וביטחון בה'.

בניגוד למלך, המתקן חי חיים פשוטים. במקום ארמון, הוא גר במערה (בסיפור המקורי של רבי נחמן הוא גר בצריף מט ליפול שגגו נפל בחציו, והבית כמעט מתחת לאדמה). הוא עובד רק כדי למלא את צרכיו הפשוטים. הוא שמח בחלקו, בוטח בה', ולא דואג לגבי העתיד כלל. לעומת המלך, שיש לו כבוד רב, אוצרות ושם גדול, המתקן הוא עניו. אין לו שאיפות גרנדיוזיות. אם יש איזה פנצ'ר בחייו, או איזו בעיה שצריך לפתור, כמו שקורה בסיפור כאשר המלך נוטל את פרנסתו, המתקן לא דואג ולא נופל בייאוש. הוא מתאים את עצמו למצב ומחפש פתרון במבט אופטימי. הוא אינו רודף אחרי כבוד וכסף, אלא רק מחפש כמה מטבעות כדי שיוכל לקנות את ארוחת הערב שלו. בדרך זו, הוא מצליח להישאר מאושר ולעבוד את ה' בשמחה.

גם בסיפור הזה אנחנו נפגשים עם הרעיון שכדי להשתחרר מבעיות אישיות (החלל הריק של המלך ועצבותו) - העזרה של מורי דרך או מדריך בדרך כלשהי הכרחית לתהליך. בלשון של רבי נחמן, זהו תפקידו של הצדיק.

תגיות:רבי נחמןסרטים לילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה