חדשות יהדות

הציע נישואין עם טבעת יהלום, וגילה: ישנו חשש שהבחורה מקודשת

בחורה שקיבלה הצעת נישואין עם טבעת יהלום, מצאה את עצמה בהתלבטות, לאחר שעזבה את הבחור, ותהתה שמא היא התקדשה לו. ומה פסק בית הדין?

אא

סוגיה קשה עלתה לאחרונה בבית הדין הרבני האזורי באשקלון: היה זה כאשר הגיעה בחורה שסיפרה על כך שהיא יצאה במשך תקופה עם בחור. בשלב מסוים החליט הבחור להציע לה נישואין. הוא הזמין אותה לביתו, ואז היא הופתעה לגלות שהבית מלא בקרובי משפחה ובחברים, ועל הקיר תלוי שלט: "התנשאי לי?" הבחור קיבל את פניה במאור פנים וענד על אצבעה טבעת יהלום, מבלי שהיה ביניהם דין ודברים. עוד באותו  אירוע העירה חברתה את תשומת ליבה שייתכן והדבר עלול להתפרש כנישואין, ועל כן הבחורה הסירה את הטבעת.

במשך החודשים שלאחר מכן החלו הבחור והבחורה המאורסים להתארגן לחתונה ואפילו הזמינו אולם, אלא שלבסוף הם החליטו להיפרד והחתונה בוטלה. הבחורה הגיעה לבית הדין, כיוון שהיא חששה מכך שהיא נחשבת למקודשת ועל כן דינה כשל אישה נשואה. על מנת להבהיר את הדברים הציגה הבחורה גם סרטון של האירוע בפני בית הדין.

שלושת הדיינים בבית הדין דנו בסוגיה באריכות. הם העלו בתחילה אפשרות לסדר גט שנקרא 'גט לחומרא' ובכך לצאת מן הספקות, אך העדיפו שלא לעשות זאת, כדי שלא לבייש נערה מישראל ולהפכה לגרושה. בסופו של דבר פסקו הדיינים כי יש להתייחס לנתינת הטבעת כאל הצעת נישואין בלבד, ולכן הצדדים לא התקדשו והם אינם נשואים. בפסיקתם ציינו הדיינים כי העדים היו מודעים לכך שלא מדובר בקידושין. בנוסף, הטבעת הייתה טבעת יהלום, בזמן שטבעת נישואין היא שונה.

עוד נימקו הדיינים: סופו הוכיח על תחילתו, כיוון שמיד לאחר מכן הלכו הבחור והבחורה להזמין אולם לחתונה, מה שמוכיח שהם לא התכוונו לקדש. מה עוד שמכיוון שלא היה דיבור בין שני הצדדים במהלך האירוע, אז גם לא הייתה אמירת נוסח קידושין.

עם זאת, הם סיימו את פסק הדין באזהרה כללית מפני הצעות נישואין על ידי מסירת טבעת. גם בשל מגע אסור בין גבר לאישה, וגם בשל החשש מפני הקידושין שעלולים לתפוס בתנאים מסוימים.

תגיות:קידושיןטבעת יהלוםהצעת נישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה