חדשות בארץ

הוארך מעצרם של אחיי המחבל. החשד: ידעו על הפיגוע ולא עשו דבר למנעו

בבית משפט השלום בירושלים הוארך היום (יום ב') מעצרם של חמזה מוחמד (30) ומחמד (28) אל קונבר – אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב. החשד: ידעו על כוונתו של אחיהם לבצע את הפיגוע, ולא עשו דבר כדי למנעו

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בבית משפט השלום בירושלים הוארך היום (יום ב') מעצרם של חמזה מוחמד (30) ומחמד (28) אל קונבר – אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב, שבו נרצחו אתמול ארבעת החיילים (קצינה ושלושה צוערים) הי"ד.

על פי החשד, אחיו של המחבל ידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע אך לא עשו דבר על מנת למנוע אותו. החקירה נגד השניים מתנהלת ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים (מפלג מיעוטים), וככל הנראה המשטרה מבקשת להאשימם בסעיף של קשירת קשר לביצוע פשע.

במסגרת החקירה נעצרו שני חשודים נוספים – מעתסם סרי, שעבד עם המחבל בעסקי חומרי בניין, וכן מוסה שרף – בעל המשאית ששוחרר לאחר שהתברר כי הוא מכר את המשאית שלו למחבל לפני כשנה, אך השניים טרם הספיקו לעשות את ההליך הפורמלי של העברת הבעלות.

בתחילת החקירה נעצרו גם אבי המשפחה ואחות המחבל, אך הם שוחררו לאחר שהתברר כי לא ניתן להוכיח את החשדות נגדם, זאת על אף שהאחות התבטאה מפורשות בבית המשפט כי היא שמחה על המעשה שביצע אחיה, שמזכה אותו לטענתה בתואר 'שאהיד'.

למרות שבמשטרה טענו כי דבריה מהווים הסתה לטרור ואלימות כלפי יהודים, השופטת סתרה את הטענות באומרה כי אין זו הסתה. "המשיבה אמנם התבטאה במילים 'השבח לאל' כאשר נשאלה על הפיגוע שביצע אח שלה, אולם אין לכך משום הסתה. מדובר בביטוי דתי אשר אין בו ולא תמיכה במעשיו של האח", קבעה השופטת.

ובינתיים, מוחמד מחמוד - עו"ד שמייצג את האחים, מכחיש את החשדות נגדם ונשאר אופטימי. "מדובר בקשקוש, ואני מעריך שכולם ישוחררו בתום תקופת המעצר, ביום ראשון".

תגיות:דריסהמחבלירושליםפיגועמעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה