כתבות מגזין

אביב גפן מפתיע שוב: "בלי אלוקים – העולם הזה לא היה קיים"

אמירה מפתיעה נוספת מכיוונו של אביב גפן, במסגרת אודישן שנערך ב"The Voice". "אלוקים עושה את האדם מאושר, ואני בעד", אמר הזמר. "איפה שיש דת חזקה - אנשים חיים יותר זמן, באופן מדעי"

אביב גפןאביב גפן
אא

"אני לא נגד דתיים. אלוקים עושה את האדם מאושר ואני בעד זה" – את הדברים הללו אמר הזמר אביב גפן, אחד מסמליה הבולטים של החילוניות בישראל.

הדברים נאמרו במהלך תכנית "The Voice", ששודרה בערוץ 2. לאחר ביצוע מפתיע של זמר דתי, פנה אליו גפן ואמר "תגיד לי רגע, למה אלוקים? למה בחרת באלוקים?".

המתמודד, הזמר אבי גאנז, אמר "אני לא בחרתי באלוקים, אלוקים בחר בי".

גפן השיב: "אני הופעתי הרבה עם אביתר בנאי. באמת אני, יש לי הרבה כבוד לדת וליהדות. בעיניי אלוקים זה באמת... זו תקווה, וזה כח, וזה בלי ייאוש. ויש לי את כל הכבוד. מה שעושה אותך מאושר – אני בעד זה. ואני לא נגד אף דתיים".

הזמר אברהם טל לאביב גפן, ואמר לו: "אני רוצה לפתוח סוגריים. אני מכיר את אביב הרבה שנים. ואתה דן בשאלה, זה כאילו אתה מתחבט בתוכך. אתה כל הזמן בא החוצה ואומר 'חבר'ה, זה לא קיים' או 'אם זה עושה לכם טוב'. אביב, אני אומר לך, מבפנים אתה מאמין, ואתה לא יודע את זה".

כתגובה, השיב גפן: "אני חושב שאלוקים חשוב, כי בלי אלוקים – העולם הזה לא היה קיים. אלוקים מחזיק תקווה, כי העולם הזה הוא נורא קשה. איפה שיש דת חזקה - אנשים חיים יותר זמן, באופן מדעי".

המוזיקאי אביב גפן משמיע מדי פעם אמירות המעידות על חיפושיו אחר אלוקים. בעבר, אמר כי אם בנו יחזור בתשובה - הוא יתמוך בו: "אם הוא ימצא את התשובה שלו מתוך חוזק באלוקים - אני אתמוך בו".

באותה תקופה, כחלק מתכנית אחרת, ביקר גפן בבית כנסת. בזמן הביקור הוא ביקש לחבוש כיפה, והפתיע באמרו שהוא מקנא בבני אדם מאמינים: "תדעי לך שאני מקנא בך, ועכשיו בלי הומור וגם בלי ציניות, אני מקנא במי שמאמין במשהו גדול יותר" אמר גפן והוסיף: "זה מקסים בעיני. אני מחכה לרגע שיהיה לי איזה הארה, זה עוד לא קרה לי, ואני בלי ציניות, זה מבאס".

תגיות:זמראביב גפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה