חדשות בעולם

מחזק: הניצול מהפיגוע בברלין ניצל בעבר מפיגועים נוספים

רוני רוזנבאום - יהודי דתי שניצל מפיגוע הדריסה בברלין, משחזר את הנס שנעשה לו, זו הפעם השלישית

זירת הפיגוע (צילום מתוך טוויטר)זירת הפיגוע (צילום מתוך טוויטר)
אא

בפיגוע הדריסה שהתרחש אמש (ב') ביריד בברלין, שבו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו קרוב ל-50, אותר גבר ישראלי שתחילה הוגדר כנעדר ואז התברר שהוא מאושפז בבית החולים כשהוא סובל מפצעים חמורים, ומונשם.

הבוקר הודיעה משטרת ברלין כי נהג המשאית שנכנס אל תוך שוק חג המולד - עשה זאת בכוונה תחילה, ואישרה כי אכן מדובר בפיגוע דריסה. "זו כנראה מתקפת טרור", אמרו השוטרים.

רוני רוזנבאום, יהודי דתי שעמד כ-100 מטרים בלבד מזירת הפיגוע, סיפר בראיון ל'בחדרי חרדים', את שראו עיניו באותם רגעי אימה: "משאית עם לוחית רישוי פולנית, נסעה ממערב למזרח לכיוון 'אירופה סנטר'. עלתה על המדרכה ועברה את הגדרות של שוק חג המולד, הורידה את שורת הדוכנים הראשונה עד שנעצרה.

"הנהג ברח, עד שנעצר. דקה אחרי התקרית היה שקט מוחלט, כולם היו בהלם ותדהמה ואז התחיל הבלגן, צעקות וצרחות. המשטרה המקומית הגיעה רק אחרי כמה דקות, ובהתחלה בכלל לא הצליחה לעצור את התנועה. רק לאחר דקות ארוכות הצליחו להשתלט על האירוע. הנוסע שהיה ליד נהג המשאית נהרג, והנהג נתפס".

לדברי רוזנבאום, הוא הצליח להימלט מהזירה ולהגיע למלון, ברגע שהבין מה מתרחש. "היו באזור מאות יהודים ישראלים. ליד מקום הפיגוע נמצא אחד המלונות הכי פופולריים על ישראלים – קראון פלאזה. 30 אחוז מהאורחים כרגע, הם ישראלים".

הדבר המעניין ביותר בעובדה שרוזנבאום ניצל מהפיגוע, הוא שמסתבר שאין זו הפעם הראשונה שבה הוא ניצל מזירות דומות: "בכיתה ה' ניצלתי מהפיגוע בווינה, שהיה בשנת 1981. ובשנת 1994 ניצלתי מהפיגוע בדיזנגוף, כאשר ירדתי מקו 5 ועברתי את הכביש כשהאוטובוס התפוצץ", הוא משחזר.

תגיות:ברליןדריסהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה