חדשות בעולם

מרגש: שנתיים לאחר שנפטרה בתם התינוקת בהודו, ההורים הקימו מקווה לזכרה

לפני כשנתיים, שכלו מוטי וליבי גרומך את בתם בת השנה שלקתה בדלקת ריאות – לאחר שהרופאים המקומיים בכפר הנידח שבו הם מתגוררים, לא ידעו כיצד לטפל במחלה. מקווה חדש לזכרה של התינוקת דבורה לאה גאולה ז"ל, נחנך השבוע בכפר 'האמפי' שבהודו

מוטי גרומך על רקע המקווה שהוקם לזכר בתו (צילום: פייסבוק)מוטי גרומך על רקע המקווה שהוקם לזכר בתו (צילום: פייסבוק)
אא

לפני כשנתיים, רבבות ליוו למנוחת עולמים את התינוקת בת ה-11 חודשים דבורה לאה גאולה, בתם של שליחי חב"ד מוטי וליבי גרומך. התינוקת לקתה בדלקת ריאות וגם נפטרה ממנה, לאחר שהרופאים המקומיים בכפר הנידח בו הם מתגוררים, בדרום הודו, לא זיהו את המחלה ולא ידעו כיצד להתמודד איתה.

התינוקת קיבלה טיפול נגד התייבשות, אולם כשהחום שלה הוסיף לעלות, הבינו ההורים כי אין זמן ורצו לפנות אותה לבית החולים במומביי הרחוקה – אלא שאז היה זה מאוחר מדי. דבורה לאה גאולה נפטרה, והובאה לקבורת בארץ. "זה היה בשבת", משחזר האב מוטי, בראיון לערוץ 7. "החום שלה עלה, נתנו לה אקמול וזה לא ירד. הלכנו לרופא שאמר לנו שאולי היא התייבשה, ונתן לנו אינפוזיה. למחרת שום דבר לא השתנה. היא נהייתה אפאטית, והרופא אמר לנו ללכת לעיר גדולה ששם יש יותר אמצעים. נסענו לעיר אחרת בתקווה לתפוס מטוס לבומביי, היינו כבר בשער והמטוס המריא.

"בינתיים ניגשנו לבית החולים, שם גילו שאין לה מספיק חמצן בדם. אחת הריאות כבר לא תפקדה, והיינו בקשר כל הלילה עם ד"ר ברקוביץ מ'אסף הרופא' – שהדריך אותנו. כל דבר היינו צריכים לרוץ לקנות בבית המרקחת, וגם ניסינו לבדוק הטסה רפואית, אבל כנראה שזה כבר היה מאוחר מדי. בחמש לפנות בוקר – הלב הפסיק לעבוד".

כיום, שנתיים לאחר הטרגדיה, נחנך המקווה לזכרה של דבורה לאה גאולה לאחר מאמצים רבים. "לבנות בהודו זה לא פשוט, התנאים פה מאוד פרימיטיביים", אומר מוטי. "נסעתי עכשיו 14 שעות באוטובוס לבומביי, כדי לקנות תאורה מובחרת למקווה". בתוך דבריו מסביר מוטי כי המקווה לנשים נבנה היות ובמקום נמצאים המון ישראלים, שמגיעים במיוחד בין ראש השנה לפסח.

על הטריגר שהביא אותם בחזרה לכפר שבו איבדו את בתם, ועל ההחלטה להקים את המקווה דווקא שם, אומר מוטי: "אנחנו בנים של הקב"ה, וגם אם יש שאלות ואנחנו לא מסכימים, הבן יכול לשאול למה זה קורה, אבל הוא ממשיך להיות בן מאמין. אז היו לנו שאלות ובטח שהיו סיבות למה לא לחזור, אבל ידענו שזה הייעוד שלנו, שלכל יהודי יהיה מה שצריך, כולל כאן בהאמפי. שבת, תפילין וגם מקווה טהרה".

תגיות:מקווהחב"דהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה