חדשות בארץ

המהפך של חיים אתגר: "צעדים מדודים לכיוון הימין"

זה לא ממש מקובל בסביבתו המשפחתית והתרבותית, אך מגיש הטלוויזיה חיים אתגר לא חושש לחשוף כי בשנים האחרונות עבר מהפך אידיאולוגי, והתקרב אל הימין הפוליטי. ''אוי, כמה לוקשים שאוכל אחרי פרסום הטור הזה. עליהום מהסרטים צפוי כאן", חזה מראש

  • י"ח כסלו התשע"ז
חיים אתגר (צילום: משה חי / פלאש 90)חיים אתגר (צילום: משה חי / פלאש 90)
אא

כתב התרבות ומנחה הטלוויזיה חיים אתגר שיתף אתמול את קוראי 'מעריב' במדורו הקבוע שמתפרסם מדי שבת, כי דעותיו השתנו והוא מחזיק כעת בעמדות המזוהות עם המחנה הלאומי.

"בשלוש השנים האחרונות נעתי בצעדים מדודים לכיוון הימין הפוליטי, בכל פעם עוד קצת", חשף אתגר. לדבריו, לפני מספר ימים התקשר אליו אדם מחוגי הימין, והציע לו להצטרף אליו לסיור מודרך ביהודה ושומרון. ''כמובן שהסכמתי", הבהיר.

"אני מניח שלפני עשר שנים", הוסיף אתגר, "כשעבדתי בערוץ 10, שבזמנו התנהל באקלים פוליטי מאוד מסוים, הייתי צוחק למשמע הצעה בסגנון זה. משם זה גם היה ודאי הופך לדאחקה במסדרונות המקום. היום תפיסתי אחרת. מעשית, אם זה היה תלוי רק ברצונותיי, מזמן היינו נודדים ליישוב חביב עם גינה, נוף חלוצי שמעורר תחושת שליחות מפעמת, אי שם מעבר לקו הירוק. כבר ערכתי בירורים ואפילו רחרחתי בנוגע למחירי הנדל"ן. כרגע מדובר, לצערי, בפנטזיה בלבד. בבית אין ממש היענות להצעתי לשינוי לוקיישן".

בהמשך דבריו הוסיף אתגר כי זה כבר תקופה ארוכה שהוא מסרב לנהל ויכוחים אידיאולוגיים עם חלק מחבריו, שמחזיקים בדעות שנעות על גבול האג'נדה של 'שלום עכשיו': ''אני נמנע מלהעלות נושאים פוליטיים, לא בשל חולשת הטיעון או חוסר ביכולת להגן על עמדותיי, ממש לא, אלא כי פשוט אין לי כוח לפיצוץ שמגיע בסוף השיח. זה תמיד מתנקז לנקודה שבה הם קוראים לי 'פאשיסט' ו'פופוליסט' ואני משיב שתפיסתם נאיבית ותוביל לאבדון. יש כאלו בסביבתי שמביטים בי באכזבה, מתרחקים, עולבים, מאבחנים את מצבי בידענות, ובפסיקה רפואית קובעים שהסתובב לי השכל".

''חוץ מתנועה בסקאלה האידיאולוגית הכל כתמול שלשום", מתאר מנחה הטלוויזיה הפופולארי. "אבל לך תסביר למי שמסרב לשמוע שמוסרית אני מאמין, כשם שכבר כתבתי בעבר, שההתיישבות ביהודה ושומרון נכונה וצודקת. ואיך שפתאום בהבזק של צלילות, הסיפור המשפחתי על סבי עליו השלום, שהביט מחרך החלון של בית חברוני כילד קטן בפרעות תרפ"ט וניצל, מתיישב עם התובנה האישית שחידוש וייצוב הנוכחות שלנו בכל חלקי הארץ הם עניין חיוני.

בתוך כך, אתגר מודע לכך שחשיפת דעותיו הימניות עלולות להוביל מתקפה נגדו משמאל: ''אוי, כמה לוקשים שאוכל אחרי פרסום הטור הזה. עליהום מהסרטים צפוי כאן. ימציאו לי קטגוריות חדשות. 'מתקרנף מצפוני', יאמרו. אבל אין לי נקיפות מצפון ולא ייסורים, רק התמודדות עם שינוי, ושאלות לגבי מציאות פנימית שהשתנתה. הנה כבר נשמעות נקישות המקלדת של אותו עיתונאי שיעשה עלי חינגה ויפריח בלעג הערות מחוכמות".

"אני לא בטוח", חותם אתגר, "שיש לי עור מספיק עבה לנקות אותם מנפשי. יש לי תחושה שהם הקרנפים האמיתיים, אלו שדורסים ברגל גסה תוך שעיטה המונית, עדרית, כל צליל שונה משלהם".

תגיות:חיים אתגרמעריב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה