חדשות בארץ

הושגה שליטה על כל מוקדי האש, אך הנזקים עצומים

בשורות טובות: האש בכל אזורי הארץ דעכה, בשורות רעות: הנזק עצום וזמן רב יעבור עד שיתוקן. סיכום המספרים הקשים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

במהלך שעות הערב אתמול (מוצאי שבת) הצליחו לוחמי האש, בסיוע כוחות כיבוי מחו"ל להשתלט על כל מוקדי האש, ולהביא לסיום השריפות שהשתוללו בחמשת הימים האחרונים ברחבי הארץ. בנוסף לשריפות שפרצו בשבוע שעבר, פרצו בשבת עוד 186 שריפות חדשות, אך לוחמי האש הצליחו להתגבר גם עליהן. נכון לעכשיו אין מוקדי אש פעילים.

צוות הכיבוי במשך היממות האחרונות כלל כ-2000 לוחמי אש, 450 אנשי פיקוד העורף, ו-69 לוחמים מקפריסין. כמו כן הופעלו מטוסים מעשר מדינות, ומתוכם גם הסופרטנקר הענק שהגיע במיוחד מארה"ב.

נזקי השריפות הם עצומים. בחיפה בלבד כילו הדליקות 2800 דונם, ובכל אזורי הארץ יותר מ-30 אלף דונם. בחיפה נשרפו יותר דירות מאשר בכל עיר אחרת, ובעירייה ציינו כי 527 דירות נשרפו כליל ויותר מ-1000 תושבים נותרו חסרי גג.

שר האוצר משה כחלון יצא אתמול (מוצ"ש) בהודעה על כך שאנשיו יטפלו בנפגעי הדליקות באורך רוח ובנדיבות, וכפיצוי ראשוני יקבל כל אדם שביתו נשרף 2500 שקלים. השר אמר: "לאחר שהתברר שרוב השריפות מקורן בהצתות, המדינה תטפל בפיצוי ובתיקון הנזקים באמצעות מס רכוש. לא ניתן לאזרח להיות מטורטר. האזרח שנפגע יקבל שירות ראשוני מול המדינה ולאחר מכן אנחנו נטפל מול הגורמים הפרטיים".

ממד"א נמסר כי 133 בני אדם נפצעו בגל השריפות, מתוכם אחת במצב קשה, שלושה באורח בינוני ו-129 נפצעו קל. בנוסף להם יש על פי ההערכה עוד כ-50 נפגעים שפינו את עצמם לבתי החולים, ללא סיוע מד"א.

המשטרה עצרה עד כה עשרות חשודים בהצתות, 23 מהם מצויים עדיין במעצר, חלקם פלסטינים וחלקם ערבים ישראליים.

 

תגיות:שריפותנזקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה