חדשות בארץ

מיהו סגן השר שגרם למשרד החוץ לחלל את השבת?

משרד החוץ פרסם בעיצומה של השבת הודעה לתקשורת, כדי למנוע תקרית דיפלומטית עם איטליה. "עשינו זאת בנסיבות חריגות", הבהירו במשרד

רעידת האדמה באיטליהרעידת האדמה באיטליה
אא

משרד החוץ פרסם הודעה לתקשורת בעיצומה של השבת, כך נודע הערב. הסיבה לצעד החריג של המשרד נבעה מניסיון למנוע תקרית דיפלומטית עם איטליה, בעקבות דברים שאמר סגן השר איוב קרא. האם באמת הפרסום הצדיק את חילול השבת? קראו ושפטו בעצמכם.

בשבוע שעבר התבטא קרא ואמר כי רעידת האדמה שהתרחשה באיטליה (אין הכוונה לרעידה הגדולה של לפני מספר חודשים, אלא לרעידה של השבוע שעבר) נגרמה בעקבות החלטת אונסק"ו על כך שאין קשר היסטורי יהודי להר הבית ולכותל המערבי. סגן השר ששהה באותה עת באיטליה התבטא: "זה היה לא נעים לעבור את החוויה מורטת העצבים של רעידת אדמה בשעה שאנו בוותיקן, אבל סמכנו על הכס הקדוש ששומר עלינו, ואני בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב".

במשרד החוץ מחו על הדברים ופרסמו הודעה בה נכתב: "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא. הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל. משנאמרו, סגן השר מתנצל על הדברים ואנו מצטרפים להתנצלות. הדברים אינם משקפים את עצמת היחסים בין ישראל לבין איטליה, העמים והממשלות כאחד. ראש הממשלה יערוך שיחת בירור עם סגן השר בהקדם".
ממשרד החוץ נמסר: "הוצאנו הודעה בשבת בנסיבות חריגות, לאחר הפעלת שיקול דעת, כדי למנוע משבר דיפלומטי חריף מול איטליה, אשר נשיאה מגיע ברגעים אלה לביקור בארץ. לרוב כמובן שאיננו עושים זאת".

תגיות:רעידת אדמהאיוב קרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה