חדשות בארץ

שנה לנס הגדול: נפצע אנושות ושרד כנגד כל הסיכויים

פצוע אנוש מפיגוע דקירה, עם חתך של 11 ס"מ וסכין תקועה בצווארו, פונה הרב אהרן גליזיוס אל בית החולים. לתדהמת הרופאים הוא התעורר, החלים ושוחרר בתוך שבוע

  • כ"ה תשרי התשע"ז
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לפני שנה בדיוק, בכ"ה בתשרי התשע"ו, נפצע האברך הרב אהרן גליזיוס באורח אנוש. גליזיוס, שעמד בחניון גבעת התחמושת בירושלים, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה, נדקר בצווארו על ידי מחבל.

הפיגוע, שאירע בתחילת גל הטרור האחרון, תפס את הצעיר בן ה-27 כשהוא מעיין בחידושי התורה שלו. מחבל ערבי התנפל עליו ופצע אותו באורח אנוש. המחבל דקר אותו בידו השמאלית ובצווארו, השאיר את הסכין תקועה ונמלט. בגרונו של הפצוע נוצר חתך עמוק ברוחב של 11 סנטימטרים, והוא החל לדמם קשות.

הפצוע, עדיין בהכרה, הרגיש שאלו רגעיו האחרונים. החל לומר וידוי, תוך שהוא רץ בכוחות לא אנושיים לעבר תחנת הרכבת הקלה הסמוכה.

אזרחים שהמתינו לרכבת ראו את המחזה המזעזע, ומיהרו להזעיק את כוחות ההצלה. המצב היה קשה כל כך, עד שמתנדבי זק"א החלו לאסוף את דמו של הפצוע, ומתנדבי ההצלה התלבטו האם לפנותו לבית החולים עם הסכין התקועה בצווארו, או להוציא אותה במקום הפיגוע.

לבסוף הוחלט לפנות את הפצוע עם הסכין התקועה בצווארו, החלטה שלמעשה הצילה את חייו. ברגעים האחרונים לפני שאיבד את הכרתו, אמר הפצוע את מספר הטלפון הנייד של רעייתו. כאשר הגיע לבית החולים מצבו הוגדר אנוש, והרופאים העניקו לו 15% בלבד לחיות.

גליזיוס הוכנס לניתוח קשה ומורכב להוצאת הסכין מצווארו, תוך ניסיון לא לפגוע במיתרי הקול העדינים ובקנה הנשימה. במקביל, בתי הכנסת ברחבי ירושלים, ובפרט בשכונת מגוריו 'נווה יעקב' התמלאו אנשים, נשים וטף שהגיעו לזעוק בתחינה לרפואתו השלמה ולקרוע שערי שמים. 

הניסים הגדולים שראה גליזיוס השאירו את רופאיו פעורי פה: למחרת התעורר, קם על רגליו, נטל את ידיו והניח תפילין. ההתאוששות היתה מפתיעה, ולאחר שבוע בדיוק מהפציעה הקשה, הוא שוחרר מבית החולים. בשבת שלאחר מכן הוא נשא דברים בבית הכנסת 'חניכי הישיבות' שבשכונת מגוריו, והודה לבורא העולם על חסדו העצום.

החודשים שלאחר הפיגוע היו מורכבים. גליזיוס נאלץ לעבור מספר ניתוחים על מנת להחזיר לתפקוד מלא את ידו השמאלית ומיתרי הקול שנפגעו. את הניתוחים וההחלמה מהם עבר כששיר הלל על שפתיו, ובהודיה לבורא העולם על שהותירו בחיים. גליזיוס אף ידע להעריך את גודל הרחמים שזכה להם, כשחבק בין זרועותיו את בתו שנולדה חודש לאחר הפיגוע.

הציבור מתבקש להמשיך ולהתפלל עבור אהרן משה חיים בן חיה חנה, שצפוי בשבוע הקרוב לעבור ניתוח משמעותי במיתרי הקול, על מנת להחזירם לתפקוד מלא בעז"ה.

תגיות:פיגוע דקירהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה