חדשות יהדות

אונסק"ו יחליט החודש: האם יש קשר בין העם היהודי והכותל המערבי?

שתי הצבעות שיתקיימו החודש במוסדות אונסק"ו יבקשו לדחות או לאשר הצעת החלטה פלשתינית השוללת קשר היסטורי בין העם היהודי ובין הר הבית והכותל המערבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון התרבות של האו"ם, אונסק"ו, צפוי להצביע החודש פעמיים על הצעה פלשתינית המכריזה כי אין כל קשר היסטורי יהודי להר הבית ולכותל המערבי. ההצבעה הראשונה מבין השתיים תתקיים היום בפריז.

המשלחת הישראלית לאונסק"ו ביצעה פעילות הסברה בין חברי הוועד המנהל של הארגון, וחילקה חומר רב המוכיח את הקשר היהודי להר הבית ולכותל. בין השאר נכללו בחומר כתובת מהמאה התשיעית לפני הספירה המתייחסת לבית דוד, חותם המלך חזקיה מהמאה השמינית לפני הספירה, וחריטה באבן של סמל המנורה שנמצאה בירושלים ומתוארכת לשנת 66 לספירה הנוצרית.

בעקבות ההצבעה בוועד המנהל של אונסק"ו ביום חמישי, תתקיים הצבעה על החלטה בנוסח דומה על ידי הוועדה למורשת העולם שתתכנס בפריז בין ה-24 וה-26 באוקטובר. 

כחברה באונסק"ו מאז 2011, הרשות הפלשתינית רשאית להגיש הצעות להצבעה של שאר חברות הארגון. ב-2015 ניסתה הרשות להשיג החלטה שתקבע כי הר הבית הוא מקום קדוש לאיסלם בלבד, אך לא הצליחה בכך. באפריל 2016, עם זאת, אימצה אונסק"ו הצעת החלטה המדברת רק על הקשר המוסלמי להר הבית.

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, ביטאה בעבר התנגדות לאימוץ החלטות מהסוג שהציעה הרשות הפלשתינית. "להכחיש או להסתיר מסורות יהודיות, מוסלמיות או נוצריות חותר תחת האינטגריטי של האתר", היא אמרה. אבל ההחלטה הסופית אינה נתונה בידיה אלא בידי המדינות החברות בוועדות השונות של אונסק"ו. 

בנוסף לפעילות ההסברה של מדינת ישראל, פנו גורמים נוספים לאונסק"ו בבקשה להימנע מאימוץ הצעת ההחלטה הפלשתינית. בין הגורמים הללו נמנים וועידת נשיאי הארגונים היהודים האמריקאים, ארגון בני ברית, וכן 39 חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים ששגרו מכתב בנושא לאונסק"ו. "החלטה כזו סותרת, בין השאר, תגליות ארכיאולוגיות חדשות, במיוחד בעיר דוד, שגילו הוכחות פיזיות שמאשרות את הקשרים היהודים לירושלים", אומרים חברי הקונגרס. 

תגיות:הכותל המערביאונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה