פעילות הידברות

זה קורה הערב! שידור חי בערוץ ובאתר הידברות, לקראת כיפור

גילויים תורניים, כתבות מחזקות ומופע סליחות ופיוטים – היום בערוץ ובאתר הידברות, 21:00, בשידור חי

אא

צפייה בשידור החי (פעיל החל מ-21:00):

1392 שנים לפני הספירה, פרעה מצווה להטביע את התינוקות היהודיים ביאור.

2016 לספירה, כ-19,000 הפלות בישראל בשנה. כל אישה עם עובר בריא מעל גיל 40, רשאית להפיל אותו, סתם ככה, ועוד מממנים לה את העסק. מי אמר שפרעה מת?

167 שנים לפני הספירה, היוונים אוסרים על היהודים לשמור שבת.

2016 לספירה, יהודים מפגינים למען עבודה בשבת.

70 שנה לפני הספירה, טיטוס מוביל שיירות של יהודים מעונים לרומא, שם הוא חוגג את נצחונו עליהם בסדרה של משחקי גלדיאטורים, שבהם נצלבו השבויים, הוכרחו להילחם זה בזה או כנגד חיות טרף, והומתו בצורות שונות ואכזריות.

יולי-אוגוסט 2016, 1.8 מיליון ישראלים עוזבים את הארץ ויוצאים לחו"ל. במקום השלישי ברשימת היעדים המועדפים עליהם - נמצאת רומא.

כך נראה העולם היהודי של שנת תשע"ז.

פרעה, עמלק, נבוכדנצר, אחשוורוש, אנטיוכוס, טיטוס, טורקוומדה, ניקולאי, סטאלין, היטלר, אל- קעידה, דאעש. לכולם מטרה אחת, למחות את העם היהודי מעל פני האדמה. שרדנו את כולם.

בשנת 1939 חיו בעולם שבעה עשר מיליון יהודים. בשנת 1945 נותרו רק אחד עשר מיליון. את השואה הזו כולנו מכירים, אך איננו מכירים את השואה הנסתרת. לאן נעלמו 58% מיהודי אמריקה בחמישים השנים האחרונות?

פרופ' פרגולה, מהמכון ליהדות בת-זמננו באוניברסיטה העברית, אומר כי תהליך ההתבוללות מתרחש כבר כמאתיים שנה, אך כיום אנו במצב הגרוע ביותר מבחינת התבוללות מאז השואה. ב-50 השנים האחרונות גדל מספר נישואי התערובת בחו"ל בלא פחות מ-200%.

ובשונה ממה שאתם חושבים, גם במדינת ישראל פושה הנגע. נכון להיום, אחד מכל עשרה בני זוג בישראל הוא זוג מעורב, זוג המורכב מנישואים של יהודי/ה עם אינו יהודי/ה. ו-13% מהיהודים במדינת ישראל מצדדים בנישואי תערובת.

היטלר הרג 6 מיליון יהודים, וכמה הרגה אמריקה? כמה אבדו באוניברסיטאות? כמה נזבחו לאלילי הסמארטפונים? מספר היהודים בעולם נמצא בירידה מתמדת, ולא רק הערבים אשמים בכך.

ב-6.10, יום חמישי, 21:00, מיטב המרצים של הידברות ידונו בתופעה, יעזרו לנו להבין טוב יותר את התקופה שבה אנו חיים, ויענו לשאלות המתעוררות: מה בכוחנו לעשות? ואיך נגרום לעם ישראל לפרוח ולא לדעוך?

"בסוף כולם רוצים לחזור...הביתה"

(מתוך השיר 'לחזור הביתה', בועז מעודה)

הצעד הראשון לשינוי הוא התבוננות מחודשת. מתוך הסתכלות על השנה החולפת נולד הרצון לשוב למקור. לחזור בתשובה.

בעידן המודרני הכול נראה אפשרי. דמוקרטיה. אפשר לחזור בשאלה, ואפשר גם לחזור בתשובה. אפשר לבחור בספק, ואפשר לדרוס בוודאות את כל מה שלא נראה לך. אפשר להישאר בשאלה ואפשר לזרוק אותה לפח. אפשר לחזור אל הגוף ואפשר לחזור אל הנשמה. אפשר לחזור אל הילדות ואפשר לקפוץ אל הזקנה.

האם זו אכן המציאות?

אומר הרמח"ל בספרו 'דרך ה'': "כל תנועה שאדם נע בתחתונים - משפיעה בעליונים". כל תזוזה של הזרת שלנו בעולם הקטן הזה, נרשמת בשבעה עולמות עליונים.

אם כך, איך אפשר למחוק? איך אפשר להכחיד את השפעות תנועותינו החרוטות בזמן החולף? איך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? לחזור בתשובה - איך זה אפשרי בכלל?

במשדר, שייערך היום ב-21:00, רבני הידברות יפתחו בפניכם צוהר לעולמה המדהים של התשובה, לעולמנו המדהים, עולם המלא במעשים נצחיים של עם נצחי. עם שכל שנה לוקח לעצמו 40 יום בשביל להסתכל אחורה וללמוד קדימה. אז בואו נביט אחורה, וקדימה ואחורה, ועוד קצת אחורה ואז קדימה! שנה חדשה!

 

מי מסתכל אחורה?

אנחנו רגילים לחשוב על העולם המודרני כבטוח, מוגן ומתקדם, אבל בעולם הזה עצמו עומד אדם במקום בילוי הומה בתל אביב, ויורה באנשים ללא כל הפרעה. בעולם הזה עצמו אדם שולף סכין ותוקע אותה באדם העומד לצידו בתחנה. בעולם של היום עשרות אלפי בנות ישראל שבויות בכפרים ערביים, עמוק בתוך הרשות הפלסטינאית, מוכות ומתייסרות. בעולם של היום מסתובבים מיליוני ילדים רעבים. ואיפה הביטחון? איפה הקדמה?

בעולם שלנו, בארץ שלנו, ילדים בני 18, 19, נזרקים יום אחד לתוך מערבולת של בקבוקי תבערה, סכינים, דם, אש וריח של מוות. ובשקט, בלי לומר מילה, מקריבים את חייהם למעננו. בגל הטרור האחרון קיפחו את חייהם עשרות חיילים, כשני שלישים מהפיגועים בשנה האחרונה היו מכוונים נגד כוחות הביטחון. זה מה שקורה במדינה שלנו בימים של 'שלום'. ומה אנחנו עושים בשבילם? כולנו רצים, רצים, רצים, מאירוע לאירוע, מפיגוע לפיגוע. ומי בכלל זוכר את מי שהלך מעימנו אתמול?

עם ישראל הוא חוד החנית בספור של האנושות, ספור עם עבר, ספור עם הווה, וספור שיהיה לו עתיד. מה התפקיד של הבלגן הזה בעלילה? ואיך נהפוך אנחנו לַגיבורים?

במשדר הערב, מיטב המרצים יעניקו לנו מבט חדש על אירועים כאלו, זה לא רק אסון, ומה שצריך לעשות זה לא לנקוש בלשון. צריך לעשות משהו, ואנחנו אלו שיכולים לעשות זאת.

 

זהירות! תולעת בקיר

נכון להיום, אחת מכל שלוש חתונות הנערכות בישראל, עתידה להסתיים, במוקדם או במאוחר, בגירושין של בני הזוג. ובואו לא נדבר על אלו שלא מתחתנים בכלל, חבל על הכסף, לא? ודרך אגב, שמתם לב כמה סרטים יש על משפחות חד-הוריות? הרבה יותר מעל משפחות שלמות, ולא מפני שזה יוצא דופן.

תולעת מערבית קטנה ואלגנטית יושבת אצלנו בבית, מכרסמת כל חלקה טובה, משמינה. שולחת אותנו כל בוקר לעבודה, ואת הילדים - למסגרות. מחזירה אותנו משם עייפים כל כך. בשביל ילדים רבים 'אימא' פירושו: האישה העייפה שמשכיבה אותך לישון, ו'אבא'? בעבודה! מנגד, צורות משפחה שונות ומשונות מופיעות בעולמנו חדשים לבקרים. ובתינו שלנו הולכים ומתפוררים. מי בכלל יודע מה זה לשבת עם כל המשפחה על הספה ולשוחח בנחת, בלי וואטסאפים ברקע? מי בכלל יודע מה זאת אהבה?

המשפחה מתפוררת, הבית מתפורר, העולם מתפורר, לאט, לאט, לאט. ואנחנו... אנחנו רוצים לחזור לשפיות. לחזור לעצמנו. לחזור אליו. אז בואו איתנו לשנות את המחר, לשוב, ולהשיב.

אנחנו, עם מיטב המרצים, הזמרים והפייטנים של ימינו, ועם תכנית עשירה ומגוונת, מחכים לכם - היום, יום חמישי, 6.10, בשעה 21:00. ערוץ ואתר הידברות.

במשדר ישתתפו הרב אליהו עמר, הרב הרצל חודר, הרב זמיר כהן - ראש ארגון הידברות, הרב ראובן זכאים, הרב שי עמר, הרב עמנואל מזרחי, הרב שמחה כהן ועוד. את הערב ינעימו בשירתם הזמרים והפייטנים מידד טסה, חיים בר, אמיר אליהו, מושיק עפיה, שאול חיון, אליה והב, מנדי ג'רופי ועוד, בליווי תזמורתו המקצועית והמיוחדת של משה בן משיח.

תגיות:הידברותשידור חי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה