חדשות בארץ

בשורה טובה לירושלמים: ברקת מאשר לבנות סוכות בשטח ציבורי, ללא חשש גזל

השבוע פנה סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס לראש העיר ניר ברקת, בבקשה לאשר הקמתן של סוכות בשטח הציבורי, כל עוד הן אינן מהוות מכשול – זאת בהתאם לפסק הלכה שניתן בעבר, על פיו לא ניתן להקים סוכה בשטח הציבורי, מהחשש ליפול לעבירה של בין אדם לחבירו. ראש העיר נענה לבקשה, ונתן את ההיתר

אא

השבוע פנה סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס לראש העיר ניר ברקת, בבקשה לאשר הקמתן של סוכות בשטח הציבורי, כל עוד הן אינן מהוות מכשול – זאת בהתאם לפסק הלכה שניתן בעבר, על פיו לא ניתן להקים סוכה בשטח הציבורי, מהחשש ליפול לעבירה של בין אדם לחבירו.

חומרת האיסור היא כל כך גדולה, עד שפוסקים אחדים גורסים כי הברכות בתוך סוכה כזו, שמהווה סכנה ומכשול לציבור – נחשבות כברכה לבטלה, כל עוד לא הושג אישור מראש העיר להקימן במקומות ציבוריים.

ברקת נענה כאמור לסגנו, ונתן את ההיתר להקמת סוכות במקומות אלו במהלך החג, בתנאי שלאחר החג יפורקו הסוכות, והמצב יוחזר לקדמותו – כדי שחלילה לא יהוו מפגע בטחוני, בטיחותי ותעבורתי. עוד מציין ההיתר כי את הסוכות יש לבנות מחומרים הניתנים לפירוק בקלות, וכי יש לנהוג במשנה זהירות לבל ייגרם נזק לבני אדם, או לרכוש ציבורי.

לאור ההיתר, פנה פינדרוס לתושבים וביקש להקפיד ביתר שאת על ההוראות של ברקת, על מנת למנוע גזל והיזק מיותרים.

תגיות:סוכותברקתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה