חדשות בארץ

למה מחקה ויקיפדיה את הערך של דפנה מאיר? עורכת ויקיפדיה: 'זה לא המקום'

האם עובדת מגוריה בעותניאל גרמה לכך שהערך של דפנה מאיר הי"ד יימחק מויקיפדיה? עורכת ויקיפדיה מצהירה שלא – ומבטיחה גם חשיבה מחודשת על ההחלטה

אא

בימים האחרונים מתחולל דיון סוער בשאלת מחיקת הערך שנכתב על דפנה מאיר בויקיפדיה בעברית. בהצבעה שנערכה בין עורכי ויקיפדיה, הוחלט ברוב של 39 נגד 29 למחוק את הערך. ההחלטה נתפסה בציבור, כך נראה, כחסרת רגישות ואולי אפילו מונעת משיקולים פוליטיים, אבל בריאיון אתמול עם שרון גל בערוץ 20, טענה עורכת ויקיפדיה דריה קנטור כי השיקולים היו עניינים בלבד.

"אין ספק כי חייה היו מלאים פעילות מבורכת, והטרגדיה קשה מנשוא", היא אמרה לגל.

"מה השיקול למחוק את הערך, אם כך?" תהה המראיין. "את, אגב, היית בין אלה שהצביעו בעד המחיקה".

קנטור: "אני הצבעתי בעד למחוק את הערך כי אני מאמינה שלכל מידע יש מקום מסוים שבו הוא צריך להיות. החלטנו כעורכים שיש סף מסוים של נושאים שיכולים להיכנס לויקיפדיה".

בהתייחס לעובדה שקיימים ערכי ויקיפדיה עבור נפגעי טרור אחרים, ולהבדיל אפילו עבור מחבלים, הסבירה קנטור כי: "לכל ערך יש דף שיחה. כל אחד יכול להביע את דעתו לגבי חשיבות הערך...מה נכון ומה לא נכון שיהיה בויקיפדיה".

היא שללה בתוקף את ההנחה שמה שלא היה נכון בערך על דפנה מאיר היה היותה תושבת עותניאל ולא, למשל, תושבת תל אביב. "זו לא החלטה פוליטית. אנחנו לא מונעים בכלל משיקולים פוליטיים".

האם כל הביקורת הציבורית גורמת לעורכי ויקיפדיה למחשבה שניה? מסתבר שדווקא כן.

"בוודאי שיש מחשבות שניות, וממשיכים לתעד אותם בדף השיחה על הערך. בעוד כמה זמן, עם פרספקטיבה שהזמן נותן, נבדוק שוב את הערך ונחליט אם לשחזר אותו או לא".

תגיות:דפנה מאירויקיפדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה