חדשות בעולם

סקר חדש: יהודי ארה"ב אוהבים פחות את הילרי קלינטון – וגם את ישראל

מהי ההזדהות הפוליטית של יהודי ארה"ב? למי הם יצביעו בבחירות לנשיאות? מהי בעיית האנטישמיות שמציקה להם במיוחד, וכמה מהם ביקרו בכלל בישראל לפני שגיבשו דעה לגביה? סקר מיוחד בארה"ב בדק את כל השאלות הללו

הילרי קלינטון (צילום: shutterstock)הילרי קלינטון (צילום: shutterstock)
אא

הוועד היהודי-אמריקאי, AJC, אחד מהארגונים היהודיים-אמריקאים הוותיקים ביותר, הזמין לאחרונה סקר דעת קהל מקיף בקרב יהודי ארצות הברית. הסקר כלל מדגם מייצג של 1002 יהודים מעל גיל 18, ותוצאותיו, שהתפרסמו בסוף השבוע שעבר, מצביעות על כמה מגמות מעניינות.

כמו בכל בחירות לנשיאות, רוב יהודי ארה"ב תומכים במועמד הדמוקרטי. ובכל זאת, הילרי קלינטון נהנית מהתמיכה היהודית המעטה ביותר מאז ג'ימי קרטר ב-1980, שהיה אז נשיא בלתי פופולארי שלא הצליח להיבחר לקדנציה שניה. רק 61% מיהודי ארה"ב אומרים שהם מתכוונים להצביע להילרי קלינטון. ברק אובמה, לשם השוואה, קיבל 78% מהקול היהודי ב-2008 ו-69% מהקול היהודי ב-2012.

אין פירוש הדבר שדונאלד טראמפ פופולארי במיוחד בקרב יהודים. רק 19% מיהודי ארה"ב אומרים שיצביעו לו – אחוז נמוך יותר מאלה שהצביעו למועמדים הרפובליקניים בבחירות הקודמות.

בהתאם למגמה הזו, רק 51% מהיהודים הזדהו כדמוקרטים. 26% הצהירו שהם עצמאים, ואילו 18% הזדהו כרפובליקנים. 2% מזדהים כחברי מפלגת הירוקים, ואחוז אחד משתייכים למפלגת הליברטיניים.

יהודי ארה"ב הם לא רק פחות דמוקרטים, הם גם פחות אופטימיים לגבי עתידם בארצות הברית. 39% אמרו שילדיהם יסבלו מעתיד גרוע יותר (29% האמינו שילדיהם יירשו מדינה טובה יותר, ו-27% חשבו שלא יהיה שינוי משמעותי). בעיית האנטישמיות גם היא מציקה להם יותר: 57% מיהודי ארצות הברית אומרים כי האנטישמיות בקמפוסים היא בעיה, בעוד 23% חושבים שהיא בעיה קשה מאד.

יהודי ארצות הברית כבר מרגישים גם פחות קשורים לישראל. 52% מהם מעולם לא ביקרו בארץ (בקרב הדתיים, 85% ביקרו בארץ), ו-21% ביקרו בה רק פעם אחת. זה לא מפריע להם למתוח ביקורת על 'השליטה האורתודוקסית' בישראל. 48% מהם אמרו כי העובדה שישראל מכירה רק בזרם האורתודוקסי 'מחלישה את קשריה של ישראל עם יהדות ארה"ב'. 41% אמרו כי השינוי החשוב ביותר ביהדות הישראלית הוא 'הכרה חוקית בשוויון לכל זרמי היהדות', בעוד 74% התעקשו כי: 'יש לתת הכרה חוקית גם לנישואים, גירושים וגיורים שמתבצעים על ידי רבנים לא אורתודוקסים'. מאחר שרובם לא היו בישראל מעולם, הסקר מצא כי העמדות הללו התבססו בעיקר על מאמרי דעה ותעמולה בתקשורת החברתית.

לסיום, אולי תופתעו לשמוע שרק 15% ממשתתפי הסקר נשואים לגויים...אבל כדי להבין את הנתון, צריך לראות את התמונה השלמה: 35% נשואים לבן זוג יהודי, בעוד מחצית (!) מיהודי ארצות הברית, מסתבר, כלל אינם נשואים.

תגיות:הילרי קלינטוןיהודי ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה