מעניין

מדענים רוסיים בקוטב הצפוני: "דובי הקוטב הטילו עלינו מצור"

מדענים שנשלחו לבצע תצפיות על מזג האוויר בקוטב מצאו עצמם בפלונטר בלתי צפוי כאשר דובים מקומיים החליטו להטיל מצור על תחנת המחקר שלהם

אא

קבוצה של חוקרי אקלים רוסיים המוצבים בתחנת מחקר באי טרוינוב שבקוטב הצפוני, יצאו השבוע בהודעה בלתי שגרתית: התחנה שלנו, הם אומרים, נתונה תחת מצור של דובים לבנים.

חמשת החוקרים מדווחים כי עשרה דובי קוטב בוגרים וכן מספר גורי דובים מסתובבים בלי הפסקה סביב הבסיס שלהם וגורמים לכך שיהיה מסוכן לעזוב את כתלי התחנה. לפחות אחד מהכלבים שליוו את החוקרים נטרף על ידי הדובים.

החוקרים מתלוננים כי נוכחותם של הדובים מונעת מהם לבצע את התצפיות המטרולוגיות שלשמם נשלחו לתחנה. על אף שיש להם נשק, הם אינם יכולים לירות בדובים שכן שהחוק הרוסי אוסר על הריגת דובי קוטב, הנמצאים בסכנת הכחדה. ראש הארגון שמנהל את תחנות מזג האוויר בקוטב אמר כי ספינה עם ציוד ועזרה לחוקרים נמצאת בדרכה למקום, אבל תגיע אליהם רק בעוד חודש. הספינה אמורה להכיל אמצעים פולי-טכניים שונים המיועדים להבריח את החיות.

זו לא הפעם הראשונה שדובי קוטב מפריעים לפעילות המחקר בקטב. לפני שנה, תחנת מזג אוויר אחרת בקוטב הוקפה על ידי חמישה דובים רעבים במיוחד, שהטילו את חיתתם על כל מי שניסה לעזוב את התחנה. "הם אפילו לא נרתעו מזיקוקים", דיווחו אז החוקרים.

למה נמשכים הדובים אל המוצבים האנושיים בקוטב? סיבה אחת היא הפסולת שמצטברת במקום מאחר שקשה להיפטר ממנה. אבל שינויי אקלים תורמים גם הם לתופעה. הקרח הנמס ושינויים באוכלוסיית החיות שהיו באופן מסורתי טרף לדובי הקוטב גורמים להם להיות נואשים מתמיד בחיפוש אחר מזון.

למצור הזה, לפחות, יש תאריך סיום, אומרים ברוסיה. "אנחנו מאמינים שהדובים יעזבו את החוקרים לנפשם לקראת סוף אוקטובר, כאשר המים הקרובים לחוף האי יקפאו". ועד אז? עד אז יצטרכו החוקרים הרוסים להשלים עם חיים תחת מצור דובי.

תגיות:קוטב הצפונימענייןרוסיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה