עובדות ביהדות

לא רוצים לקום בבוקר? אל תחמיצו את דבריו של הרב יחזקאל אברמסקי

על מה יש להודות לקב"ה מדי בוקר, ולמה היה כדאי לברוא את כל מחוז סיביר הנורא? סיפור מיוחד מחייו של רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל

  • ח' שבט התש"פ
אא

הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, שנכלא בסיביר בשל רצונו לעלות לארץ ישראל, סיפר לרב הריי"צ מלובביץ' סיפור נורא הוד מחייו בסיביר.

"בהיותי בסיביר, קמתי משנתי באחד הימים והחילותי לומר 'מודה אני...' אחר מחשבה שניה עצרתי, והחילותי להתבונן, על מה 'מודה אני' להקב"ה 'שהחזרת בי נשמתי', וכי מה טובה יש בזה? הרי אין לי כאן לא תורה ולא מצוה, לא תפילין ולא גמרא, ונראה שעדיף היה אם לא הייתה נשמתי מוחזרת בקרבי והייתי נשאר לישון עולמית"...

הרב אברמסקי הוסיף ותיאר את  תחושותיו באותו בוקר. "אמנם, שבתי והתבוננתי בהמשך ה'מודה אני' בתיבות 'רבה אמונתך', אמרתי: 'אם כן, וודאי טוב חיי ממותי, אף כאן בתוככי גיא צלמוות, שהרי אף כאן בידי להתחזק בכל רגע ורגע באמונה תמימה שכל דרכי אלוקים אמת וישר הם", סיים הרב אברמסקי את סיפורו.

משסיים את דבריו, התלהב הריי"צ מלובביץ' ואמר בהתרגשות: "דע לכם, רבי יחזקאל, כי כל בריאת מחוז סיביר הייתה כדאי, ואפילו רק בכדי להשיג אמונה כזאת בהקב"ה".

רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל (ו' אדר תרמ"ו - כ"ד אלול תשל"ו) היה ראש בית דין בלונדון, ופרשן התוספתא. הרב אברמסקי חיבר את הספר "חזון יחזקאל", שזיכה אותו בחתן פרס ישראל ופרס הרב קוק לספרות תורנית.

לקריאת ספרו "חזון יחזקאל", לחצו כאן.

תגיות:הודיהרבי יחזקאל אברמסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה