גולשים כותבים

מה משותף לג’ירפה, פיל וחסיד? תשאלו את עירית ירושלים

לא, זו לא התחלה של בדיחה אלא סיפור אמיתי על מציאות עצובה מאד. איך הגיע חסיד לככב בין בעלי חיים שצולמו ל'ג'ונגל האורבני' של ירושלים?

אא

גם לכם זה נשמע כמו התחלה של בדיחה טובה?  אם לא הייתי מכירה את הסיפור הבא גם אני הייתי חושבת כך . אבל אז קרה הדבר הבא והבנתי שזו לא בדיחה ולא טובה

ולמה? 

 קבלו את הסיפור במלואו.

יצאנו לטייל בבין הזמנים בירושלים וליהנות מיופייה. התחלנו את הטיול בשוק ומשם התקדמנו לכותל המערבי. טוב שיש זמן להתאוורר ולצאת עם הילדים. ירדנו מהרכבת בשוק והתחלנו ללכת ברגל. בעוד אנחנו עוברים במדרחוב ראינו שם שלטים של עיריית ירושלים, המפרסמים פרויקט בשם "ילדים מצלמים עיר" ובו ילדים מבתי ספר שונים בירושלים צילמו את ירושלים. כותרת הפרויקט הייתה "ג'ונגל אורבאני", ובכל שלט היו צילומים של חיות כגון קוף, פיל או חתול, מזוויות צילום שונות. על  כל שלט עם הצילום הופיעו בתחתית שם הילד שצילם ושם בית הספר בו הוא לומד. השלטים נתלו על עמודים, כך שכל העוברים והשבים ראו אותם. כמה נחמד שעיריית ירושלים יוצרת פרויקטים מעניינים כאלה, חשבתי לעצמי, עד שעיני פגשו תמונה יוצאת דופן.

בין כל השלטים של החיות התנופף לו שלט שונה. בתמונה שהתנוססה עליו נראה איש חסיד הולך ברחוב. עצרתי והסתכלתי על המודעה בפליאה רבה -  מה עושה כאן תמונה של חסיד בלב הג'ונגל האורבאני? מי שם את התמונה הזאת ולמה? תהיתי לעצמי ולא הבנתי מה הקשר.

" אמא, אני צמא" אמר לי ישי הקטן וקטע את חוט מחשבתי באחת. "ואני רוצה לחמנייה" הוסיף הגדול. בקשות הילדים החמודים שלי הסיטו את תשומת ליבי מהתמונה .מזגתי להם שתייה והמשכנו ללכת.  ושוב, צצה לי התמונה שהייתה כל כך חריגה בין כל הצילומים  ועוד פעם מצאתי את עצמי תוהה. עוד כמה צעדים ואז זה קרה - פתאום נפל לי האסימון. לחסיד היה מעיל עם פסים ויש כאלה שמכנים את החסידים עם בגדי הפסים "זברות". לכן, על תקן זברה, תלו את התמונה של החסיד בין החיות!! כמה נחמד ומקורי יוצר התמונה, שחשב לכלול תמונה כזו בג'ונגל האורבני בחוצות ירושלים. חבל שהמצלם לא פיתח את הרעיון למחוזות יצירתיים יותר, כמו תמונת ערבי על תקן של חמור, או שחום עור במקום קוף. כמובן, במקרים כאלה היו קמים יפי הנפש ההומניים והאיכפתיים למחות על ההקבלה. אבל חסיד? זה כנראה עובר בשתיקה.

 לא היה מובן לי איך עיריית ירושלים מאשרת לשים כזאת מודעה באמצע העיר. ניסיתי לחשוב שאולי זאת טעות ואולי לא הבנתי מספיק את המטרה של הפרויקט החייתי הזה, ולכן המשכתי לצעוד לאורך הרחוב וחיפשתי תמונות נוספות. לצערי, כל התמונות שראיתי תחת הכותרת "ג'ונגל אורבאני", מלבד החסיד, היו רק של חיות. גם אם מצלם התמונה לא העמיק לחשוב על ההקבלה לזברה, עצם הרעיון להעמיד אדם בתערוכה שכולה חיות מקומם ביותר, במיוחד שהתמונות תלויות במקום כל כך מרכזי בלב ירושלים.

התמונה שמופיעה כאן צולמה בין מאפה נאמן לרחוב הלני המלכה, והיא שווה יותר מאלף מילים ומעידה על גישה שצריך לשנות – ומהר. אלה האחדות, האחווה והשלום שמתאימים לירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו?

תגיות:גולשים כותביםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה