חדשות יהדות

מדוע אסר הרב זילברשטיין להתגודד סביב אמבולנס?

תופעה מקוממת של אנשים שמתקבצים מסביב לאמבולנס, גרמה לאיסור חד משמעי מפיו של הגר"י זילברשטיין

צילום: פלאש 90צילום: פלאש 90
אא

אין מי שלא מכיר את התופעה הבלתי ראויה, כאשר אמבולנס מגיע לפנות חולה או פצוע, והמוני ילדים (לפעמים גם מבוגרים) מתגודדים סביבו ומביטים בסקרנות על הנעשה. הדבר מפריע לאנשי הצוות בעבודתם, ובנוסף, גם מבייש מאוד את החולה. אך למרות זאת, למרבה הצער התופעה קיימת.

הגאון, רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, התבטא השבוע באופן חד משמעי כי הדבר עלול לגרום לפיקוח נפש אמתי. "ידוע לי שאירעו לא פעם מקרים בהם חולים נמנעו מלהזמין אמבולנס, עקב החשש מהתאספות של ילדים סביב הרכב", אמר הרב, ואף הוסיף: "נכון שבמקרים כגון אלה גוברת מידת הסקרנות בליבו של אדם, אך לשם מה באנו לעולם אם לא כדי להתגבר על עצמנו ולהיטיב עם הבריות? ובמקרה זה ההטבה היותר גדולה שאפשר לעשות עם החולה היא להתרחק עד כמה שאפשר מהאמבולנס ומהצוות הרפואי שבא לטפל בו".

הרב זילברשטיין פרסם את דבריו באחד העלונים המופצים בבני ברק, וביסס אותם על דברי התורה בפרשת 'בהעלותך', שם נאמר: "והענן סר מעל האוהל והנה מרים מצורעת", ובעל הטורים מפרש: "שכדי לא להוסיף בזיון על בזיון הצרעת של מרים סר הענן מעל האוהל, כדי שלא לראות במפלתה".

תגיות:הגר"י זילברשטייןאמבולנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה