חדשות יהדות

היהודים בגרמניה חוששים מהטרור: "אנשים חיים בהכחשה"

מתקפה רביעית במדינה, בתוך ימים ספורים, ולדברי יהודים בקהילה היהודית במקום – מרבית התושבים נותרים אדישים לכך. היהודים חוששים

אא

טרור בגרמניה: ביום שני האחרון התרחש בגרמניה פיגוע התאבדות, כשעוד לפני כן החלה האדמה לבעור תחת הרגליים, לאחר רצח במצ'טה, ירי בקניון הומה אדם, ועוד.

בתגובה לכך, נראה כי החשש העיקרי מובע בעיקרו כמעט אך ורק מבני הקהילה היהודית שמתגוררת במקום. "אנשים חיים בהכחשה", מעיד הרב שניאור טרבניק, המתגורר בעיר אולם, בראיון לאתר Ynet.

"באופן כללי, לאורך כל השנים האוכלוסייה המקורית שידרה כאן עסקים כרגיל, גם כשהיו אנשי משטרה שעמדו בבתי הכנסת ושמרו בתפילות... הקהילה היהודית ברובה כאן הגיעה ממזרח אירופה בעשרים השנים האחרונות, ומכירה למעשה את המציאות הישראלית, הרוסית והאוקראינית. אותנו זה לא הפתיע. אנשים אומרים: 'אמרנו לכם, ידענו שזה יבוא'".

עוד הוא מוסיף, כי "הגרמני הממוצע בדרום-מערב גרמניה מנסה לשמור על עצמו. הוא מתכחש למציאות, ומנסה לשדר: 'אצלי הכל בסדר. טוב לי, נוח לי, שקט. החיים טובים בסך הכל'. אנשים מנסים לשכנע את עצמם שאין קשר בין המקרים, ואין קשר לטרור".

לדברי הרב טרבניק, החשש העיקרי המובע אמנם שייך ליהודי המקום – אולם אין זה אומר כי הגרמנים אינם חוששים בעצמם, אלא חיים בהכחשה בעיקר. "הם מתכחשים, לא אדישים. אנשים בתוך-תוכם מבינים שיש פה מציאות חדשה לטוב ולרע. הדעות חלוקות: האם אנו יכולים לנהוג אחרת? לא לקבל את הפליטים? ואולי הם לא מהווים סכנה". עם זאת, הוא מספר כי "בהחלט יש אחוזים גדולים והולכים של מי שחושבים שצריך לעשות שינוי".

תגיות:גרמניהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה