חדשות בארץ

"אפילו דוד בן גוריון התנגד בתוקף לעבודה בשבת"

אם לא יחול שינוי דרמטי, החל מהשבת הקרובה מוזיאון בית התפוצות צפוי להיפתח לראשונה גם בשבת. במחאה על כך, שלחו מספר עובדים במוזיאון מכתב בנושא לח"כ מיקי זוהר, בבקשה למנוע את המהלך, והוא צידו מוחה על כך בתוקף ומנסה לפעול למניעתו

אא

חילול השבת - עכשיו גם במוסדות ציבוריים: חבר הכנסת מיקי זוהר קיבל לאחרונה פנייה בנושא חילול שבת הצפוי להתרחש החל מהשבת הקרובה, בפתיחתו של מוזיאון בית התפוצות בתל אביב. מדובר בהחלטה פוגענית במיוחד, נוכח העובדה שהמוזיאון, מגדיר את עצמו כגוף שכל מטרתו היא "להנציח ולחזק את המורשת היהודית בעולם כולו".

בפניה, שהתקבלה דווקא מטעם עובדים במוזיאון, נכתב כי "דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, התנגד בתוקף לעבודה בשבת, והחיל את חוקי שעות עבודה ומנוחה במדינת ישראל, לפיהם אסור לעסקים לפעול בישראל בשבת, כמו גם אסור להעסיק עובדים בשבת... גם במוזיאון שלנו יש מוצג, שממחיש איך סירבו יהודים לעבוד בספינה מחללת שבת. הם הבינו שחור קטן לבסוף יטביע את כולנו".

עוד כתבו העובדים, כי מעבר לפגיעה ברגשות הציבור, המהלך צפוי לפגוע אף בהם עצמם ובתנאי העסקתם. "במידה וייפתח המתחם - משמרות שבת יתבקשו מן העובדים המעוניינים בכך. ייתכן אף שתינתן עדיפות לעובדים שמוכנים לתת משמרת גם בשבת. המוזיאון יעסיק באופן אינטנסיבי את עובדי הניקיון, התחזוקה, המאבטחים ביום השבת, והעבודה שיאלצו לבצע תהיה כפולה ומכופלת. מהלך כזה עלול לפגוע בהנהלה ובעובדים, כמו גם באופיו הייחודי של מוזיאון העם היהודי. במקום קדושה ושקט – תהיה כאן המולת חולין וברגע שחוקי השוק החופשי יגברו על ערכי השבת – כולנו נעבוד כפל כפליים 24/7.

"אנו מאמינים שמהלך דרמטי ואבסורדי שכזה, עבודה בשבת בלב מוזיאון היהודי, הנוגע לתנאי ההעסקה בבית התפוצות ובישראל בכלל, חייב להתרחש בהסכמת העובדים. כשם שאיש לא חולם לפתוח את המוזיאון ביום קדוש כמו יום הזיכרון לחללי צה"ל או ערב יום השואה וכד', אנו מבקשים לרתום את ההנהלה לברית נאמנות ליום השבת כערך כלל ישראלי, באהבה וברצון".

בתגובה, פנה היום (שני) ח"כ זוהר למשרד הכלכלה בפניה דחופה, בבקשה לברר את העניין ולקבל את תגובתם עליו. ח"כ זוהר אף תקף את המהלך ואמר: "כיצד ייתכן שמוזיאון המתקרא 'מוזיאון העם היהודי' ירמוס ברגל גסה את הערך המקודש של יום השבת?".

עוד הוסיף לתאר הצעת חוק שהוא מנסה לקדם בימים אלה, שמטרתה "לשים סוף להתנהלות כגון זו, המאלצת את העובדים לעבוד בשבת למרות רצונם. על פי ההצעה שהגשתי - כל עובד יוכל לסרב לעבוד בשבת גם מבלי להצהיר שהוא שומר מצוות".

 

תגיות:חילול שבתחדשות היוםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה