חדשות בעולם

אחרי פרשת המיילים, אובמה: "אני מאמין בהילרי קלינטון"

קלינטון ואובמה בקמפיין משותף. "מעולם לא היה גבר או אישה שהיו כל כך מתאימים לתפקיד נשיא ארה"ב, כמו קלינטון", אמר אובמה

אא
שעות ספורות לאחר שראש ה-FBI, ג'יימס קומי, הודיע שלא הייתה כל כוונה פלילית במעשיה של הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית הנוכחית לנשיאות ארצות הברית, ומזכירת המדינה לשעבר, התגייס אובמה לעזרתה בקמפיין משותף.

"אני מאמין בהילרי קלינטון", הכריז נשיא ארה"ב בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה אמש (שלישי). הוא הוסיף כי מעולם לא היה גבר או אישה שהיו כל כך מתאימים לתפקיד נשיא ארה"ב, כמו קלינטון. "יש לה שיקול דעת. היא חכמה ומנוסה", אמר ושאג: "הילרי! הילרי!" לקול תשואות הקהל.

מספר שעות קודם לכן, אבן נגולה מלבה של הילרי קלינטון. ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, הודיע כי לא היתה כוונה פלילית בהתנהלותה של קלינטוןבאימיילים של משרדה, בעת שכיהנה כמזכירת המדינה, וכי התיק נגדה נסגר. "מדובר ברשלנות קיצונית" הצהיר. "אך ללא כוונה פלילית".

בדבריו, הצביע קומי על כל המחדלים שנעשו באופן שבו טיפלה קלינטון באימיילים שלה. "היו כמה שרתים פרטיים שבהם השתמשה. היא ויועציה פעלו בפזיזות וברשלנות קיצונית באימיילים. היא השתמשה גם בשרתים פרטיים כשהייתה מחוץ למדינה, וייתכן כי תכנים של המיילים עברו לגורמים עוינים".

ראש ה-FBI הוסיף וציין כי "שבעה מיילים של קלינטון הכילו חומר סודי ביותר. אדם אחראי בתפקיד מזכירת המדינה או אלו שהתכתבה איתם היו צריכים לדעת שמערכת לא מאובטחת אינה מקום לשיחות כאלו. התנהגות כזו עונה על הדרישות שמי שעושה זאת מסתכן בעבירה של עוון".

אמנם, על פי ראש ה-FBI, אין עילה להאשים את מזכירת המדינה לשעבר בפלילים, גם לא בטיוח או בניסיון טיוח, אך התנהלותה הוגדרה על ידו כ"רשלנות קיצונית". ייתכן וזוהי הסיבה לכך שקלינטון החליטה לאחרונה לגייס את הנשיא המכהן לקמפיין שלה, ולהצטייר כממשיכת דרכו, למרות שבתחילת נמנעה מכך.
 
תגיות:ברק אובמההילרי קלינטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה