חדשות בארץ

משעשע: דו"ח התנועה שבוטל בגלל "כתב חרטומים"

אייל פרדיס קיבל דו"ח תנועה בסך 500 שקלים. כשחזר הביתה וביקש לקרוא את הדו"ח – גילה שמדובר בדו"ח שאינו קריא. הדו"ח, הופץ בפייסבוק וזכה למאות התייחסויות. מאוחר יותר, קיבלו שיחת טלפון אישית מראש אגף התנועה במשטרת ישראל שבישר לו כי הוחלט במשטרה לבטל את הדו"ח

אא

האזרח אייל פרדיס לא האמין שזה קורה לו. שלשום, קיבל הלה שיחת טלפון, מאדם שהציג את עצמו כירון בארי, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל. בתחילת השיחה, היה בטוח שמדובר במתיחה, אולם מהר מאוד הבין שמדובר בשיחה אמיתית, ומאוחר יותר אף התבשר על ידו כי דו"ח התנועה שקיבל מבוטל.

תחילתו של הסיפור ביום שלישי שעבר, אז קיבל פרדיס דו"ח משוטר תנועה, לאחר שחצה צומת במגדל העמק. גובה הדו"ח היה 500 שקלים. כשהגיע הביתה, ניסה לקרוא את הדו"ח כדי לבחון האם להתייעץ עם גורם מקצועי בנושא, ואז התחוור לו כי הדו"ח כתוב ב'כתב חרטומים', והוא אינו מצליח לקרוא מילה מתוכו.

 "הדו"ח נכתב בג'יבריש. מילה לא הצלחתי לפענח ממנו. אפילו את סעיף העבירה במספרים לא הצלחתי להבין. למעשה השוטר שכתב בג'יבריש את הדו"ח לא נתן לי אפשרות לקרוא ולהבין במה מאשימים אותי, כדי לדעת מפני מה להתגונן. לא הבנתי מה השוטר אמר לי ברגע שעצר אותי, וגם מהדו"ח לא הבנתי במה מאשימים אותי ובאיזה סעיף. לצערי במשטרה בטוחים שהאזרח לא ייקח עורך דין בגלל 500 שקלים קנס בדו"ח, הרי ללכת למשפט זה הפסד ימי עבודה שעולים יותר מהקנס. הדבר היחיד שהיה ברור בדו"ח שמולא בכתב יד היה הסכום 500 שקלים", תיאר פרדיס בראיון לאתר Ynet.

בתגובה, פרסם פרדיס המאוכזב פוסט בנושא בפייסבוק, במהלכו קרא למפכ"ל המשטרה לנסות לקרוא את הדוח, ואם יצליח – התחייב פרדיס לשלם קנס כפול.

מהר מאוד, זכה הדו"ח ל-700 שיתופים ומאות לייקים. "להערכתי למעלה מ־200 אלף איש קראו את הפוסט הזה. זה היה טירוף. תגובות מכל הארץ. נהגים כתבו לי שגם הם קיבלו דו"חות לא קריאים אבל התייאשו ושילמו", תיאר.

בסופו של דבר, הגיע הדו"ח גם לאשתו של ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, שהעבירה לבעלה את הפוסט. הוא קרא אותו וניסה בעצמו לפענח את הדו"ח – אולם ללא הצלחה.

בתגובה, התקשר ניצב בארי מהנייד האישי שלו לפרדיס עצמו. "הייתי בהלם, חשבתי שאולי צוחקים עליי בגלל הפוסט", סיפר פרדיס. "קצין בדרגת ניצב במשטרה מתקשר מהנייד שלו לנהג מקריית־טבעון. הרגשתי שהוא מתייחס לדבריי ברצינות, מקשיב לי ולא מזלזל במה שאני אומר. הוא לא 'סיבן' אותי ואמר לי שגם הוא לא הצליח לקרוא את הדו"ח".

מאוחר יותר אף נתבשר על ידו כי הוחלט לבטל את הדו"ח כיוון שאינו קריא. פרדיס התרגש מאוד מההחלטה, ויותר מכך – מהיחס האישי לו זכה באופן אישי מניצב במשטרה. "אם זו הגישה של ראש אגף התנועה במשטרה, וזו הדרך שבה הוא טיפל בי — אז יש מקום לאופטימיות", תיאר.

בתגובה לדברים טען ניצב בארי הנבוך, כי "אני נוהג לחייג כדבר שבשגרה לאזרחים בעקבות פוסט שאני נתקל בו או מכתבים שאני מקבל", הסביר. "זו עבודת המשטרה, ואני לא רואה בכך משהו חריג. אחרי ששמעתי מהנהג את תלונתו ובדקתי את הנושא, החלטתי להפעיל את סמכותי ולבטל את הדו"ח".

תגיות:חדשות היוםדוח תנועהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה