חדשות יהדות

"אני אומר את זה בלי לגמגם: נגד הרפורמים ננהל מלחמת חורמה"

בראיון שקיים היום שר הבריאות ליצמן, התבטא באופן גלוי וחריף כנגד הזרם הרפורמי, חילול הכותל וחילול השבת. וגם: מה דעתו באמת על רפורמת הקנאביס?

אא
הבוקר (שלישי) קיים שר הבריאות יעקב ליצמן ראיון ברדיו 'קול חי', במסגרתו התבטא בחריפות כנגד משבר הקהילה הרפורמית סביב חוק המקוואות וחילול הכותל המערבי, והבהיר כי בכוונתו ללחום בתופעה עד חורמה.
 
במהלך הראיון התבטא ואמר: "אני אומר את זה בלי לגמגם, נגד הרפורמים ננהל מלחמת חורמה, הם זיוף של היהדות ולא ניתן להם להכניס רגל במדינה, בחו"ל הם הרסו את היהדות, אין להם שם בכלל מקוואות – זה שטויות והבלים".
 
עוד הוסיף נחרצות, כי מבחינתו כל הסכם עם הרפורמים – פירושו הפרת ההסכם הקואליציוני מול מפלגת יהדות התורה. ''נתניהו יצטרך לבחור בין הרפורמים בחוץ לארץ לבין החרדים בארץ", הסביר השר נחרצות. "נתניהו יודע את עמדתנו, אמרתי לו את זה תמיד, לא יהיה מצב שניתן יד לרפורמים. אם הוא חושש מבית משפט, שיעשה חוק כמו חוק המקוואות.
 
"אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו על סטטוס קוו, לא יכול להיות מצב שאנחנו חותמים איתו הסכם ויפרו אותו, והוא הדין לגבי הרפורמים, הכותל והשבת, על דעת זה נכנסו לקואליציה, ואם ירצו לגרש אותנו – נלך".
 
בדבריו התבטא גם בקשר למתווה הכותל, ואמר כי "בכותל יש כל מיני דברים, צריך לבדוק, יש לנו ישיבה השבוע עם ראש הממשלה ונחליט. השאלה מה זה הכותל ואיזה חלק, אני מציע שלא נרחיב על זה כעת ברדיו, אנחנו נשב השבוע עם נתניהו ונחליט מה לעשות".
 
עוד הוסיף להתייחס לרפורמת הקנאביס שאושרה השבוע בממשלה, וטען באופן מפתיע, כי הוא דווקא אינו מתלהב מהרפורמה. "אני בהחלט לא מעוניין להרחיב את השימוש בקנאביס, זה סם כמו כל סם".
 
לאחר מכן נשאל האם התייעץ על הנושא עם מורו הרוחני, האדמו"ר מגור, והשיב שלא. "כל מדיניות במשרד הבריאות אני שואל אותו? רק דברים עקרוניים אני שואל", אמר.
 
ומה יהיה בסופו של דבר עם סוגיית הרפורמים? נראה שרק ימים יגידו. 
תגיות:רפורמיםהכותל המערבייעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה