הרב יצחק זילברשטיין

מכשירי ההקלטה הוחבאו בתוך התחבושות

עין רואה ואוזן שומעת. סיפור שממחיש לנו את האמת האלוקית הזו

אא

"לפתח חטאת רבץ" (ד' ז')
 
מעשה שהיה, כך סיפר הרב מרא דאתרא, בכמה גנבים שכדי לפרוץ לחנות ביפו האיצו את מהירות מכוניתם וניכנסו אל תוך חלון הראווה ושברוהו. לפתע הגיעה ניידת משטרה למקום וניסתה לעוצרם. כמה גנבים הצליחו להימלט אך אלה שניפצעו מחמת ההתנגשות החזקה בחלון החנות, נתפסו על ידי השוטרים. למרות פציעתם סירבו לשתף פעולה עם החוקרים ולא גילו מי היו השותפים לפשע.
הגנבים אושפזו בבית חולים ובמיטות שלידם שכבו שני חולים קשים, מלאים בתחבושות בידיהם וברגליהם. הידידות שנירקמה בין חברי החדר בבית החולים הביאה לכך שהגנבים סייעו לחולים בכל צרכיהם, עזרו להם לקום ממיטותיהם, באו עימהם בדברים על דא ועל הא. כך נמשך הדבר כמה ימים, עד שהמשטרה עצרה גם את ... הגנבים שנימלטו.
מה התברר?
הגנבים שניתפסו ואושפזו היו אמנם מתוחכמים ביותר, אבל גם הם לא תפסו שהמשטרה הטמינה להם מלכודת בתוך החדר בבית החולים, ושני החולים ששהו עימהם לא היו חולים כלל וכלל. מחלקת החקירות במשטרה "הלבישה" את כל התחבושות הללו על שניים מטובי חוקריה, בין תחבושת לתחבושת הוכנס גם מכשיר הקלטה, וכך משכו החולים המדומים מהגנבים את כל הפרטים ופרטי הפרטים שהיו ניצרכים להמשך החקירה וללכידת החולייה שהפילה את אימתה על האיזור.
מה יש לנו ללמוד מכך?
גם לנו מטמינים מלכודות שכאלו במהלך החיים. אנחנו יושבים ליד יהודים המדברים באמצע התפילה ומנסים ללכוד את כל הסובבים אותם בסבך החטא החמור הזה, מניחים לידינו מלכודת בדמות מספרי לשון הרע ורכילות, והם-הם יהיו ה'מלשינים' הגדולים שיספרו את כל מעשינו לעתיד לבוא.
הם מקליטים אותנו. כל מילה היוצאת מפינו תישמר במכשיר ההקלטה שלהם, וכמו שאומרים חז"ל (בבא בתרא, דף ט"ז עמוד א'): "אמר ר"ל הוא שטן הוא יצר הרע הוא מלאך המות".
 

תגיות:עלינו לשבחהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה