חדשות יהדות

ברוך דיין האמת: הרבנית יעל כהן, רעייתו של הרב שלום כהן, נפטרה הבוקר

לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, נפטרה הבוקר הרבנית יעל כהן, אשת ראש מועצת חכמי התורה, שמסרה נפש כל חייה עבור לימוד התורה של בעלה, והיא בת 80 בפטירתה. המשטרה נערכת כעת לקיום הלוויה, שתתקיים היום בשעה 14.00, וצפויים להשתתף בה אלפים

אא
הבוקר התקבלה הידיעה המרה על פטירתה של הרבנית יעל כהן זצ"ל, רעייתו של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף. הרבנית כהן, נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, והייתה בת 80 בפטירתה.

בשבוע שעבר, אושפזה הרבנית בבית החולים "מעייני הישועה", כשמצבה הוגדר קשה, ובני משפחתה יצאו בקריאה לציבור שיתפללו לרפואתה. ואכן, בישיבות ובתי כנסיות רבים נישאו תפילות לרפואתה, אולם הבוקר נלקחה לגנזי מרומים.

הרבנית, נולדה בחודש כסל"ו, שנת תרצ"ח, בת לאביה המקובל הרב מנצור בן שמעון זצ"ל, שהיה מגדולי הרבנים הספרדים ואחד מרבני ישיבת 'פורת יוסף'.

כמו כן, גם אחיה של הרבנית נחשבים לגדולים בעולם התורה, ובהם אחיה הרב שלמה בן שמעון, שכיהן בעבר כאב בית הדין הגדול; הרב ניסים בן שמעון, המכהן כאב בית הדין בתל אביב וכן הרב מנצור בן שמעון, מרבני שכונת רמת אלחנן המשמש גם כראש ישיבת 'אור אליצור'.

הרבנית כהן זצ"ל, הותירה אחריה שמונה ילדים, ובהם שלושה בנים וחמש בנות, וזכתה לראות גם נכדים, נינים וצאצאים, כולם הולכים בדרך התורה והמצוות.

בחייה, היתה ידועה מאוד בצדקותה ובמסירות הנפש שעשתה ימים כלילות עבור לימוד התורה של בעלה.

בהודעה שיצאה מטעם מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס בתגובה להודעה המצערת על מותה, נאמר כי "מועצת חכמי התורה בא"י, ראשי הישיבות, גדולי התורה, יושבי על מדין, רבנן ותלמידהון ורבבות עם ישראל בארץ ובתפוצות, משתתפים באבלו הכבד של מורינו ורבינו הכהן הגדול מאחיו, רשכבה"ג, פה קדוש, משיירי כנסת הגדולה ועמוד האש אשר לפני המחנה מרן ראש הישיבה רבינו חכם שלום הכהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף בהישבר עליו שבר גדול בפטירת נוות ביתו, אשת חבר, הרבנית הדגולה מרת יעל כהן ע"ה לאחר שנזדככה ביסורים קשים ומרים.

"המנוחה ע"ה מגזע תרשישים, בתו של המקובל רבי מנצור בן שמעון זצוק"ל, זכתה במשך שנים רבות לשמש את מרן שליט"א במסירות אין קץ מתוך אהבת תורה יוקדת ויראת שמים טהורה".
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

עוד נאמר כי "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול, ומשגרת קמיה דמרן שליט"א תנחומים כנים, מתוך תפילה שימשיך להנהיגנו בעוז ותעצומות. ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו ודור, עדי זקנה ושיבה בבריות גופא ונהורא מעליא. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה', ומן השמים ננוחם וה' ירפא את שבר עמו אכי"ר".

עם היוודע הבשורה, החל הרב יצחק יוסף, לעשות את דרכו חזרה לישראל, מאחר ונמצא כעת בביקור בקהילות יהודיות באירופה, אולם ככל הנראה לא יספיק להגיע ללוויה. בהודעה שנמסרה מטעמו, נאמר כי "יחד עם ראש הישיבה ומשפחת בן שמעון הכבודה אנחנו אבלים על פטירתה מתוך יסורים של הרבנית יעל כהן זכר צדיקה לברכה, נצר לגדולי ירושלים, אשר מסרה את נפשה עשרות בשנים ועמדה לימין בעלה הגדול, ראש הישיבה שליט"א, המקום ינחם אותם בתוך אבלי ציון ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו אמן".

הלווייתה של הרבנית תתקיים היום בשעה 14:00. מסע הלוויה ייצא מישיבת 'פורת יוסף', שברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה, בדרכו לבית העלמין סנהדריה, שם תיטמן בסמוך לציונו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

מהמשטרה כבר נמסר כי היא נערכת למסע הלוויה, שעל פי הערכה צפויים להשתתף בו אלפים. עוד נמסר מאגף התנועה כי הם ערוכים לסגירת הרחובות הבאים החל מהשעה 13:00:
רח' מלכי ישראל משרי ישראל ועד כיכר השבת.

רח' ברנדס-ירמיהו משרי ישראל עד בר אילן.

רח' בר אילן -צומת סנהדריה - לוי אשכול -שמואל הנביא.

התנועה תופנה לצירים חלופיים.

יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ומומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת.
תגיות:הרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה