חדשות יהדות

היועץ המשפטי לרב הכותל: "אין לך סמכות למנוע תפילה מעורבת בכותל"

במכתב דחוף ששיגר הבוקר היועץ המשפטי של משרד הדתות, עו"ד ישראל פת, לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', הודיע כי אין לו הסמכות למנוע את חילול הכותל, הצפוי להתקיים היום ברחבה העליונה של הכותל

אא
התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מתכננות לקיים היום (חמישי) תיפלת מנחה מעורבת ברחבת הכותל העליונה, יחד עם "חזנית" עטופה בטלית. זאת, בניגוד מוחלט לתקנות המקום ותוך חילול מוחלט של הקודש.

כבר בבוקרו של יום, פנה היועץ המשפטי של משרד הדתות, עו"ד ישראל פת, במכתב דחוף לרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, בו ביקש להודיע לו כי אין בסמכותו למנוע את התיפלה המעורבת הצפויה להתקיים היום אחר הצהריים. זאת, לאחר פגישה שהתקיימה בין עו"ד פת לשר הדתות, ח"כ דוד אזולאי מש"ס.

במכתב ששיגר פת לרב רבינוביץ', נכתב כי "לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה, כי בנסיבות העניין, אין מקום להפעלת סמכותך, בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל". זאת כאמור, בניגוד מוחלט לתקנות המקום.

בתיפלה זו, מבקשים הרפורמים להביע מחאה ואות נקמה על תפילתו של הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר, שקיים אמש תפילה נפרדת ברחבת הכותל שהוקצתה לרפורמים.
בנוסף, מבקשים הרפורמים להציג בתיפלה את תביעתם המחודשת לאפשר להם להתפלל בתפילה מעורבת ברחבת הכותל הקיימת, שנמצאת בשליטתו של רב הכותל, הרב רבינוביץ'.
 
תגיות:רפורמיםהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה