חדשות יהדות

כשהרב קנייבסקי הפתיע את מחבר הספר שהגיע אליו

מחבר ספר אודות סדר הדורות, שהגיע באחרונה לגדול הדור על מנת לקבל הסכמה לספרו, לאחר שחקר את הנושא לעומקו, נדהם לגלות את עומק חכמתו של הרב

אא
לאחרונה נכנס אל הרב חיים קנייבסקי שליט"א, יהודי שביקש הסכמה לספרו, אותו חיבר בעמל רב אודות סדר הדורות מתקופת אמוראים, החל מהדור הראשון ועד לרבנן סבוראי והגאונים, כשהוא מנסה להקיף את השיטות לכך על פי הראשונים.

בעת הביקור, עלעל הרב קנייבסקי בספר, ולאחר מכן שאל את המחבר האם הזכיר בספרו את רבי אמוראי.

אותו המחבר, שכלל לא הבין במה דברים אמורים, ענה לרב שלא ידוע לו על שם כזה של אמורא, אלא על אמורא בעל שם דומה, וכי גם לאחר עיון מדוקדק בנושא לא זכור לו שאי פעם נתקל בשם כזה של אמורא.

בשלב זה, גם שאר הנוכחים ששהו בחדר ניסו להבין למה הרב התכוון, אולם העלו חרס בידם.
בסופו של דבר, הסביר הרב קנייבסקי את דבריו, וטען כי במסכת ראש השנה בגמרא מוזכרת מספר פעמים המילה 'אמוראי', אולם שם הכוונה היא לאדם שצולל במעמקים. אולם יש גם אמורא בשם זה.

או אז, פתח הרב את הספר 'סדר תנאים ואמוראים', והראה לנוכחים כי בגיליון הספר, אותו רשם לפני שנים רבות, הוסיף לשמות שבאות א' את השם 'רב אמוראי', הנזכר במדרש ספר הבהיר.

למותר לציין, כי הנוכחים נדהמו מעומק ידענותו של הרב בתורה, על אף שמצניע את עצמו מאד. בסיום הפגישה, חייך הרב קנייבסקי אל אותו המחבר ואמר לו: "יש לך על מה לכתוב עוד", והמשיך לברך אותו בלבביות.
תגיות:הרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה