חדשות בארץ

“חיכיתי לאמא שלי, אבל היא כבר לא תחזור"

יותר ממאה תלמידים ואנשי צוות חינוכי בבית הספר "צייטלין" בתל אביב, קיימו היום צעדה למתחם שרונה, בה אירע פיגוע הירי הרצחני לפני מספר ימים, כשהם מלווים בדגלי ישראל. בין הצועדות: נעה ולינוי נבעה, היתומות הטריות שאיבדו את אימן האהובה בפיגוע

אא
צעדה ארוכה התקיימה היום מבית הספר "צייטלין" בתל אביב, אל מתחם השרונה מרקט בעיר, בו התקיים לפני מספר ימים הפיגוע, במהלכו נרצחו ארבעה בני אדם.

בין הצועדים, היו יותר ממאה תלמידים ואנשי צוות מבית הספר, שאליהם הצטרפו גם בנותיה היתומות הטריות של אילנה נבעה ז"ל, שמתה בפיגוע. הבנות, הן נעה בת ה-16 ולינוי בת ה-12.

במהלך הצעדה, שיצאה מבית הספר הסמוך לכיכר רבין, נופפו הצועדים בדגלי ישראל, החזיקו בשלטים, נרות ופלאיירים, חילקו סוכריות לעוברים ושבים ושרו שירי חיזוק, כדוגמת "עם הנצח לא מפחד" וגם "עם ישראל חי".

כאשר הגיעו למסעדת ה"מקס ברנר" שבמתחם השרונה עצמו, בה התרחש הפיגוע, נשא מנהל בית הספר דברים בפני התלמידים בניסיון לחזק את רוחם של התלמידים.

בראיון לאתר 'וואלה', סיפרה ביתה של נבעה ז"ל, לינוי בת ה-12 בהתרגשות על הצטרפותה לצעדה. "המורה מירב הייתה אצלנו ושאלה אם אני רוצה לבוא אז אמרתי שכן, יצאנו היום עם כל החברים של האחיות שלי לצעדה מהתיכון למתחם שרונה לאות הזדהות עם המשפחה. זו פעם ראשונה שלי כאן במקס ברנר".
עוד הוסיפה לתאר את תחושותיה, ובעיקר את הפחד שחשה. "אימא שלי נהרגה פה", תיארה. "היא תמיד הייתה בבית או בעבודה ואז יום אחד היא יצאה עם חברות ולא חזרה. זה מפחיד, מלחיץ, היא באה ליהנות והיא פשוט לא חוזרת יותר. חיכיתי שהיא תחזור והיא לא חוזרת". כמו כן, דיברה על התהלוכה בה בחרה לקחת חלק. "כולם כאן ליוו אותי וחיזקו אותי. אימא הייתה האימא הכי טובה בעולם, היא תמיד הייתה נותנת לי את כל מה שהייתי צריכה".

מירב יפת יצחק, מי שמשמשת כמורה המחנכת של נועה, שגם ארגנה את הצעדה, סיפרה כי הכוונה הייתה להביע הזדהות כבית ספר עם משפחות הנרצחים. "למרות כל הקושי אנחנו מרימים ראש, אנחנו עומדים במקום הזה כדי להראות שזו המדינה שלנו וכאן אנחנו חיים".

יצוין, כי מוקדם יותר הבוקר, הכירה הרשות המאשרת במשרד הביטחון באילנה נבעה ז"ל כנפגעת פעולות איבה. "ההחלטה תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להעניק למשפחתה את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק נפגעי פעולות איבה", תיארו במשרד.

זאת, על אף שנסיבות מותה לא היו ברורות דיין כדי לקבוע האם נגרם כתוצאה מירי המחבלים או כתוצאה מאירוע לב שקיבלה בעקבות הפיגוע, בו הייתה נוכחת.
לאחר הפיגוע, ביקשה המשטרה מבית המשפט לאשר את נתיחת גופתה של המנוחה, אולם זה החליט לסרב לבקשה.

בפיגוע כאמור, נהרגו עידו בן ארי, בן 42 מרמת גן, אילנה נבעה, בת 40 מתל אביב, מיכאל פייגה, בן 58 ממדרשת בן גוריון ומילה מישייב, בת 32 מראשון לציון.
 
תגיות:פיגוע בשרונה מרקטפיגועמוות על קידוש השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה