חדשות יהדות

מסתמן: הסוכנות היהודית תבנה ארבעה מקוואות לרפורמים

בסוכנות היהודית הוחלט על הקמתם של ארבעה מקוואות עבור רפורמים וקונסרבטיביים, בעקבות 'חוק המקוואות' שמנסה ח"כ משה גפני לקדם

אא
בחודשים האחרונים מנסה ח"כ גפני לקדם את 'חוק המקוואות', לפיו הטבילה במקוואות הציבוריים תותר לשם טהרה - על פי ההלכה בלבד. כמו כן, לא יחולו על המקוואות הוראות חוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים.

מטרתו של החוק, הינה למנוע את התערבותו של בית המשפט בהחלטות המועצות הדתיות בנוגע למקוואות הציבוריים, שמבקש לחייב את הבלניות במקוואות להטביל מתגיירים רפורמים או נשים לצורך טהרה, אולם ללא נוכחות של בלנית, האסורה על פי ההלכה היהודית.

לפני מספר חודשים, צוטט ח"כ גפני בעיתון 'יתד נאמן', כאומר בנוגע לחוק כי "השקענו מאמצים רבים לקידום החוק, אך ורק בשל החשש שמא עלול להיווצר רושם כביכול ישנו איזו בדל של הכרה ברפורמים או בקונסרבטיבים".

עוד הוסיף, כי "מבחינה ציבורית ביקשנו לגדוע את ההליך הזה שאינו מתחיל, ולעולם ועד לא נכיר ברפורמים אשר פוגעים בתורה וביהדות, לכן היה חשוב לנו שיחל הליך החקיקה באופן מיידי, שכל העולם ידע שלא תהיה שום הכרה ברפורמים בשום תחום, צורה ונושא. לכן ראינו גם ביהדות התורה וגם בש"ס חשיבות עליונה בזה שהחוק יאושר באופן מיידי".

בסופו של דבר, אושר החוק בקריאה טרומית, ברוב של 42 תומכים למול 32 מתנגדים, אולם הרפורמים זעמו על ההחלטה. בשל כך, הוחלט כי הסוכנות היהודית תבנה ארבעה מקוואות מחוץ למערך הציבורי, בהן תתקיים פעילותם ובניית ארבעת המקוואות מוגדרת כפשרה עבורם.

בתגובה לכך, טוען ח"כ גפני כי הוא מתנגד גם לפשרה זו. "אין שום פשרה", ציין בראיון שקיים היום ברדיו 'קול ברמה'. "אני מתנגד לאפשרות שהסוכנות היהודית תבנה מקוואות לרפורמים".

 
תגיות:הסוכנות היהודיתמקווהרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה