חדשות יהדות

האם ליברמן יאשר את תקנות חוק הגיוס החדשות לבחורי ישיבה?

שר הבטחון היוצא, בוגי יעלון, חתם על אישורו לתקנות חדשות במסגרת חוק הגיוס המתוקן, שאף אושרו בידי הסיעות החרדיות. כעת, לאחר התפטרותו, מחכות התקנות לאישור מחודש של השר הנכנס ליברמן

אא

בעקבות התפטרותו של בוגי יעלון מתפקיד שר הבטחון, ממתינים בימים האחרונים לאישורו של שר הבטחון הנכנס, אביגדור ליברמן, לאישורו על תקנות חוק הגיוס החדשות לבחורי ישיבה.

בסיעות החרדיות כבר אישרו לאחרונה את התקנות, הנוגעות להחלטות שונות בנושא חוק הגיוס, ובהם דחיית שירות, חופשות, יציאה לחוץ לארץ, מעבר בין ישיבות שונות של בחורי ישיבה ועוד.

התקנות כאמור, כבר אושרו בעבר בידי השר בוגי יעלון, אולם כעת משהתפטר, ממתינים בדחיפות בוועדת חוץ ובטחון לאישורו של השר הנכנס, על מנת לאשר אותן ולהביא אותן לידי ביצוע בפועל.

בין התקנות, שנחשפו לראשונה בידי אתר 'בחדרי חרדים', נקבע כי ימי החופשה המדוייקים של 'בין הזמנים, להם זכאים בחורי הישיבה, הינם בתאריכים: בין יום י"א בתשרי ליום ל' בתשרי, בין יום א' בניסן ליום ל' בניסן, וכן בין יום ה' באב ליום ב' באלול, כאשר ראש הישיבה יכול לתת שבעה ימי חופשה חלופיים.

עוד מתייחס המסמך לשאלת יציאה מהארץ של המועמדים לגיוס, וקובע כי עד גיל 22 יכול בחור ישיבה לצאת מהארץ ללא יותר מ-60 יום. אולם אם גילו עולה על 22, התקנות מחמירות וקובעות כי הלה יכול לעזוב את המדינה אחת לשנה בלבד, ולתקופה שלא תעלה על 30 יום.

כמו כן, לבחור שיבקש לעבור ישיבה, יהיו 14 ימים מיום המעבר עד שיגיש בקשה חדשה לדחיית הגיוס.

במקביל, נפגשו היום ח"כ משה גפני וסגן שר החינוך פרוש עם היועץ המשפטי של משרד הבטחון, בנושא טיוטת דו"ח המנכלים על חוק הגיוס, אשר צפוי לעבור את אישור הממשלה. הח"כים החרדים מתנגדים לסעיפים מסוימים בדו"ח, בתוכם סעיף המבקש להגביר את הפיקוח והאכיפה על היעדרויות של בחורי ישיבה מהישיבות ל-3 פעמים בשנה, סעיף המתיר לעשות שימוש במאגרי מידע מקסימליים וכן סעיף המאשר הקמת מנהלת חרדים בצה"ל.

תגיות:תלמידי ישיבהבחורי ישיבהחוק הגיוסגיוס חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה