חדשות היום

הזוי: מייקל דאגלס תרם מליון דולר למען קידום נישואי תערובת

השחקן האמריקאי מוכר, בן לנישואי תערובת בעצמו, החליט לתרום את "פרס הנובל הישראלי" בו זכה, לצורך קידום נישואי תערובת בחיק היהדות. "רוצה לדאוג שלכל המבקשים קשר עם התרבות והמורשת תהיה ההזדמנות"

אא

כשמייקל דאגלס, שחקן קולנוע אמריקאי מוכר, נבחר לקבל את "פרס בראשית", המוגדר כ"פרס הנובל הישראלי" בשנת 2015, ספק אם מישהו ידע מראש מה הוא מתכנן לעשות עם מליון הדולר שיופקדו בחשבונו.

אולם לאחרונה, הודיע השחקן כי בכוונתו לתרום את הכסף לטובת קידום קבלתם של בני ובנות נישואי תערובת ומשפחות יהודיות מעורבות.

יצויין, כי דאגלס עצמו, הינו בן לנישואי תערובת בעצמו, כבנו של השחקן היהודי קירק דאגלס, ואם שאינה יהודיה.

במשך השנים, סיפר בראיונות רבים, כי בלא מעט הזדמנויות חש שלא מקבלים אותו בקהילה היהודית, היות ואינו מוגדר כיהודי מפני הלכתית.

זאת ועוד, דאגלס לא הסתפק בתרומתו ה"צנועה", ואף גייס גופים אחרים לטובת הרעיון. בהם ארגון ה- Jewish Funders Network, וכן את הפילנתרופ ואיש העסקים רומן אברמוביץ', המשמש גם כבעלים של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי. יחד, תרמו סכום של לא פחות מ-3.3 מליון דולר(!).

"כאדם שלא תמיד מקובל בקרב הקהילה היהודית בגלל שאמי לא הייתה יהודייה, אני רוצה לדאוג שכל אלה המבקשים קשר עם התרבות והמורשת היהודית - תהיה להם ההזדמנות", אמר דאגלס. עוד הוסיף, כי מטרתו "להגביר את הקירוב של משפחות מנישואי תערובת".

תגיות:התבוללותנישואי תערובת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה