חדשות היום

הרצוג: "תוכנית ההפרדה" בתמורה לכניסה לממשלה

יו"ר המחנה הציוני מציב את "תוכנית ההפרדה" כתנאי להצטרפות לממשלה. נתניהו מתנגד בתוקף

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, ממשיכים במגעים להרחבת הקואליציה וצירוף המחנה הציוני לממשלה, אולם נכון להבוקר (רביעי) אין כל התקדמות בנושא.

הנושא העיקרי עליו מסרבים שני הצדדים להתפשר הוא, כמובן, הנושא המדיני. הרצוג מעוניין לקדם את "תוכנית ההפרדה" מהפלסטינים, שכולל בין היתר התנתקות מהכפרים הערביים בירושלים והעברתם לשליטת הרשות הפלסטינית. נתניהו, מצדו, מתנגד לכך בתוקף.

בנוסף, נראה כי נתניהו מסרב להעניק להרצוג יד חופשית בניהול שיחות מדיניות, ואף לא מוכן להכריז על צמצום הבנייה ביהודה ושומרון.

בתוך כך, אנשיו של הרצוג, התומכים בהצטרפות לממשלה מנסים לשכנע את עם צירי ועידת "העבודה" להיכנס לממשלה.

הבוקר אמר ח"כ איתן כבל, המקורב להרצוג, כי "נתניהו זה לא חמאס. אמנם בעבר התנגדתי נחרצות לכניסה לממשלה, אך אני חוזר ואומר כי לא הייתה לי התנגדות אל מול בני אדם. בסופו של עניין מה שחשוב כאן זה העניין עצמו, האם אנחנו יכולים להביא שינוי - כן או לא". לדבריו, "כשראש ממשלה קורא, תמיד צריך לשבת ולבחון את האפשרויות".

הבוקר אמרה ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) לגלי צה''ל כי היא מתנגדת לכניסה לממשלה, אבל תקבל עליה את דין התנועה. "אני נגד כניסה לממשלת נתניהו - זו תהיה טעות גדולה, אבל אם תבוא פתאום הזדמנות, שתהיה הזדמנות היסטורית, נבחן אותה".

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הזהיר כי הרחבת הממשלה תביא לקריסתה: "זה חוצפה ושקר, אני חושב שאנחנו נשלם על זה. אמנם גם ככה הממשלה לא תחזיק מעמד ותתפרק בגלל המריבות הפנימיות, אך מה לנו ולמפלגת העבודה?", שאל.

תגיות:יצחק הרצוגביבי נתניהוממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה