מעניין

מרגש: לוחמים קטועי גפיים, יטפסו על ההר הגבוה בעולם

שני לוחמי מארינס שאיבדו אחת מרגליהם במלחמה בעיראק - צפויים לשבור שיא ולטפס על ההר הגבוה בעולם, האוורסט

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

תקדים: צ'אד ג'וקס וצ'ארלי לינוויל הם שני לוחמים אמריקניים יוצאי דופן, שלמרות מוגבלותם הפיזית כקטועי רגליים - צפויים לעשות את מה שאף אדם במצבם לא עשה קודם לכן, ולטפס על ההר הגבוה בעולם, האוורסט. "אנחנו נחושים להראות לעולם שאנחנו יכולים לעשות דברים יוצאי דופן מבחינת רמת הקושי שלהם, למרות הנכות הפיזית שלנו", אמרו השניים בראיון שנעשה עמם השבוע. 

צילום מסך מתוך אינסטגרם של ארגון The Heroes Projectצילום מסך מתוך אינסטגרם של ארגון The Heroes Project

את רגלו הימנית איבד ג'וקס בשנת 2006, בעת שירותו בעיראק - כאשר עלה על מטען צד שהוטמן על דרכו. לינוויל לעומתו, איבד את רגלו במהלך תאונת אימונים. ולשניהם, מכנה משותף אחד חזק, ומוטו שמנחה אותם: יש לנו הלם קרב, יש לנו רגל אחת - אבל אנחנו מסוגלים לעשות את ה'בלתי אפשרי' ולטפס על האוורסט, גם במצב הזה. 

עבור ג'וקס מדובר אמנם בניסיון ראשון, אך בעבור חברו לינוויל - זוהי הפעם השלישית במספר, בה ינסה לכבוש את פסגת האוורסט. באמצעות 'פרויקט הגיבורים' (ארגון מיוחד שמגשים ומוציא לאור, חלומות של לוחמים שאיבדו את היקר להם בקרבות) ניסה לינוויל לטפס על האוורסט פעמיים -בשנת 2014 ובשנת 2015. שני הניסיונות כשלו בשל סופת שלגים ורעידת אדמה, אך הפעם לינוויט משוכנע שהניסיון יעבור בשלום. בכל מקרה, לדבריו, הוא לא מתכוון להפסיק לנסות. "מבחינתי זו ההתגברות על כל הקשיים שחוויתי. אני רואה את זה כדרך שלי להגיד לאנשים, שפצועי מלחמה מסוגלים ליותר ממה שהם חושבים", אמר. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה