חדשות יהדות

סערת "נשות הכותל" חוזרת: קריאה למנוע את "ברכת הכוהנות" בפסח

עתירה הוגשה היום לבג"ץ, בדרישה למנוע מארגון "נשות הכותל" הרפורמיות, לקיים את טקס "ברכת הכוהנות" שהן מתכננות, ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח, שמטרתו להנציח שחקן אמריקאי שנפטר

אא

עתירה הוגשה היום (שני) לבג"ץ, כנגד ארגון "נשות הכותל" הרפורמי, בידי עמותת "בצדק" והרב יצחק כהן, תושב העיר העתיקה. הסיבה: כוונתן של הנשים הרפורמיות לקיים "ברכת כוהנות", ברחבת הכותל המערבי, בחול המועד פסח.

לפי העתירה, מכוון הטקס האמור להתקיים כחלק מאירוע שיתקיים להנצחת השחקן היהודי אמריקאי המנוח, ליאונרד לימוי, שכיכב בסדרה פופולרית בארצות הברית, ששמה "מסע בין כוכבים". במסגרת תפקידו, שיחק לימוי יצור שהינו חצי חייזר וחצי אדם, ונהג "לברך" כשאצבעות ידיו מוחזקות כברכת הכוהנים המוכרת.

העתירה כאמור, שהוגשה כנגד שר הדתות דוד אזולאי, הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל והמקומות הקדושים וכן משטרת ישראל, קוראת לנעתרים לפעול למניעת קיום ה"טקס" האמור ברחבת הכותל.

נשות הכותל. ארכיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)נשות הכותל. ארכיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

לטענת העותרים, הפעילות האמורה של הנשים הרפורמיות עומדת בניגוד לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה עליהם. לטענת העתירה, קיום הטקס "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

עוד נטען, כי רק בפרסום של הנשים בשפה האנגלית על הטקס האמור, בחרו הנשים לציין כי הוא מיועד לכבודו של לימוי המנוח, אשר לטענתן "לקח משהו יקר ועתיק והביא אותו אל 'העתיד'... ובכך הביא מסר מהאמונה היהודית והפך אותו למסר אוניברסלי של שלום ושגשוג", מה שמעיד עשרת מונים עד כמה המדובר הוא בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה.

"מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב", נכתב בעתירה. "זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא... האירוע נועד לשים ללעג ולקלס את תורת ישראל בכלל, ואת טקס ברכת הכהנים ההמונית אשר אמורה להתקיים ברחבת הכותל המערבי למחרת היום בחול המועד - בפרט".

כמו כן נכתב בעתירה, כי ביהדות כלל לא קיים מנהג של 'ברכת כוהנות', וכי למעשה, לא נזכר ביהדות כל תפקיד כזה של כוהנת, מה שהופך אותו ללא רלוונטי.

תגיות:נשות הכותלהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה